Gå til innhold

Bavaria Lillestrøm - min første erfaring.


scoot
 Share

Anbefalte innlegg

God kveld!

På nettforum så blir jo ofte negative forhandlere/verksteder trukket fram, så i kveld tenkte jeg at jeg skulle dele noe stikk motsatt!

Samboern sin bil, en 2013 F21 116I N13 136HK ble kjøpt i fjor sommer. Bilen hadde nylig hatt stor service, kun gått 49 000km og var i utgangspunktet en veldig godt holdt bil.  Etter en snau måned kanskje begynner servicelampa å lyse, 5000km etter forrige service. Denne servicen var tatt på Stamsaas i Moss, så disse ble naturligvis kontaktet for å få rettet opp i dette da de tydeligvis ikke har registrert denne servicen riktig i bilens nøkkel/elektroniske servicebok. ( Stor navigasjon, så servicheftet ligger jo digitalt i bilens idrive ). Et par dager før bilen skulle inn gikk den plutselig i nødmodus, med "drivetrain malfunction" skrikende utover skjermen. To fluer i en smekk tenkte vi, og sendte den avgårde. Jeg skal ikke gå nærmere inn på hvordan Stamsaas i Moss løste dette, men vi ble langt i fra fornøyd - de brukte 4 timer på å få fikset servicelampa + diagnose. Resultatet; en post-it lapp med "Service innen 65 000km", fordi de nå la inn at de hadde tatt service samme dag bilen var inne - så bilen var nå helt på jordet hva gjaldt serviceintervaller i forhold til hva som faktisk er gjort i forhold til kmstand. Nok om det, vi bestemte oss for og ikke bruke dette verkstedet igjen.

Siden samboeren jobber i Lillestrøm, og dermed pendler så nærmet bilen seg 65000km og vi bestilte service på Bavaria i Lillestrøm. "Drivetrain Malfunction" med nødmodus som følge har kommet og gått litt det siste halvåret, for Stamsaas klarte jo heller ikke finne ut hva dét var. De påstod de resatte noen moduler osv, men jeg kjøper ikke den. Så Bavaria fikk også beskjed om å sjekke dette. 

Samboeren satt opp mitt telefonnummer, slik at Bavaria kunne ringe meg hvis det var noe. Ca 0900 får jeg telefon, hvor den veldig hyggelige mannen i andre enden gir meg beskjed om at servicebehovet er minimalt - da intervallene skal være 30 000km og storservicen var tatt for ca 20 000km siden, samtidig som han lurer på hva i all verden som har foregått inne i bilens servichefte. Jeg gir han fullversjonen av vår erfaring fra Stamsaas, han sukker, og sier at han skal drøfte dette med teknikeren på verkstedet for hvordan vi skal få bilen tilbake til "normale intervaller". Jeg blir lovet at han ringer meg opp snarest. En time senere får jeg telefon, han legger fram sin løsning på problemstillingen. Vi kjører miniservice nå ( oljer etc ) i henhold til det bilens nøkkel sier er på tide, samtidig som min samboer skal kjøre innom verkstedet om 2mnd for å lese av nøkkelen på ny. På denne måten kom vi fram til at vi i løpet av våren vil ha bilen tilbake på riktig intervall, i henhold til BMW sine intervaller for denne bilen. Flott! Jeg spør i tillegg om nødmodusprobleme, dette holdt de på å feilsøke på mens vi snakket - han forsikret meg om at det skulle de finne ut av.

Klokken 15:00 får jeg igjen en telefon, bilen er klar! De fant en feil på en sensor i forbindelse med vanosen, og han forklarer meg om hva vanos er - hva sensoren gjør etc før han spør om jeg skjønner hva han sikter til. Jeg forklarer at jeg har en E36 M3 og er godt kjent med vanos ( jeg mener, S50B32 og vanos er jo kjente saker ), han ler litt, spør hvor mange vanoser jeg har liggende klare til den bilen før han også spør meg om jeg ikke tilfeldigvis også er BMWCCN medlem siden jeg eier en slik bil? Joda svarer jeg, det er jeg. Flott svarer han i andre enden, da skal du ha andre priser enn det jeg har gitt dere! Han reviderer ordren, vi sparer noen tusen og jeg sier tusen takk for hjelpen! Sensoren hadde de skaffet i løpet av dagen og byttet samme dag som de feilsøkte på bilen, tommel opp! 

 

Dette ble mye tekst, kanskje for mye. Men dette er den desidert beste behandlingen jeg har fått fra et verksted, veldig profesjonell behandling, knallgod kommunikasjon og de viser stor interesse for å løse problemene som har oppstått med bilen. Generelt 10 av 10 mulige poeng. 

Dette var så bra at jeg helt seriøst vurderer å kjøre M3n til Lillestrøm hvis jeg skulle ha behov for verksted. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...