Gå til innhold

Hadde X5, byttet til Q7 og endte opp med Porsche😊


Anbefalte innlegg

54 minutter siden, Mistermister skrev:

Du mener at Lawyer er bedre?😂😂

Med mindre du har et nært forhold til den burmesisk landsbyen Minsin så tenkte jeg, som språkentusiast, mest på at det i dette tilfellet er feil språkbruk å benytte sin-genitiv etter eiendomspronomen - og ikke selve skiltet som sådan ;) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Med mindre du har et nært forhold til den burmesisk landsbyen Minsin så tenkte jeg, som språkentusiast, mest på at det i dette tilfellet er feil språkbruk å benytte sin-genitiv etter eiendomspronomen - og ikke selve skiltet som sådan ;) 

Som språkentusiast og innehaver av personlig skilt så skjønner du vel sikkert at personlige skilter er en "artig greie" og at det gjerne ikke stilles skriftlige krav til teksten - alle vil nok forstå hva som menes med "minsin". Samme som at alle vil forstå at "C4RERR4" på en Porsche 911 betyr "Carrera". Å bytte et skilt der man er begrenset til syv tegn fordi det grammatiske ikke stemmer er ganske tullete synes jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sluquet skrev:

Som språkentusiast og innehaver av personlig skilt så skjønner du vel sikkert at personlige skilter er en "artig greie" og at det gjerne ikke stilles skriftlige krav til teksten - alle vil nok forstå hva som menes med "minsin". Samme som at alle vil forstå at "C4RERR4" på en Porsche 911 betyr "Carrera". Å bytte et skilt der man er begrenset til syv tegn fordi det grammatiske ikke stemmer er ganske tullete synes jeg :) 

Humor/forsøk på å være morsom er ikke så lett å formidle skriftlig ser jeg, til tross for bruken av ";)".

Ellers er det jo verdt å bemerke at det folk klarer å henge seg opp i er digresjonen om skiltet, og ikke at jeg skrøt av bilen, i det som til og med er en Porsche-garasje på et BMW-forum. Så da er det vel best å holde kjeft om en har noe annet enn utelukkende euforisk skryt å meddele :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så rart at folk henger seg opp i det, synes du? Du legger hodet ganske godt nedpå hoggestabben når du selv kjører rundt med et tilsvarende (og i mine øyne minst like feil) skilt :)  Hiv de personlige skiltene på dynga og bruk vanlige skilt. Sånn, da får du slakte meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, sluquet skrev:

Det er ikke så rart at folk henger seg opp i det, synes du? Du legger hodet ganske godt nedpå hoggestabben når du selv kjører rundt med et tilsvarende (og i mine øyne minst like feil) skilt :)  Hiv de personlige skiltene på dynga og bruk vanlige skilt. Sånn, da får du slakte meg.

Hadde jeg brydd meg om hva du (eller noen som helst andre) synes om meg, skiltet mitt eller bilen min, så hadde jeg verken kjørt med personlig bilskilt eller hatt fire utblås på min toliter diesel. Så den meningen får du ha fint i fred, uten at jeg har et tilsvarende behov for å rakke ned på deg eller dine prioriteringer :) 

Utover det så er det vel i alles interesse (sikkert trådstarter også) at den videre diskusjonen kan dreie seg om det vellykkede designet Porsche har fått til med sin Panamera.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå handler dette pent lite om hva du bryr deg om eller ikke, men det er noe som heter å møte seg selv i døra, noe jeg synes er en passende beskrivelse på din kritikk av en annens bilskilt. Jeg er selvsagt helt enig i at Panameraen er kjempelekker.

Endret av sluquet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sluquet skrev:

Nå handler dette pent lite om hva du bryr deg om eller ikke, men det er noe som heter å møte seg selv i døra, noe jeg synes er en passende beskrivelse på din kritikk av en annens bilskilt.

Vil du ha telefonnummeret mitt så du kan bruke ytterligere tid på å fortelle meg om hva du synes, noe som uansett bryr meg mindre enn bestanden av finske jordekorn og skattenivået i Burkina Faso, eller er du ferdig nå?

Til alle som føler seg krenket eller opprørt så må jeg bare beklage mitt noe uheldige forsøk på å være morsom ved å påpeke at bilskiltet var grammatisk ukorrekt og derav "måtte" byttes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv hatt en kort prøvetur med en slik Panamera, og det er uten tvil en rå bil med et grandiøst design som jeg liker godt. 

Det eneste jeg savnet i forhold BMW var et førerorientert dashbord, spesielt med tanke på betjening av den store touchskjermen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Porsche har virkelig fått til designet på Sport Turismo og den løfter utvilsomt Panamera som modell opp på et høyere nivå enn tidligere. Sett skrått fra siden bak som på de to siste bildene får jeg faktisk litt 928 vibrasjoner og det er i min verden veldig gode vibrasjoner. Sexy... :)

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig bilskilt engasjerer😊 Jeg har en policy med at har jeg ikke noe positivt å si så holder jeg kjeft😊 Men vi er alle ulike. Er hvertfall knallfornøyd med bilen😊 Har hatt 10 BMW’er så har vært på forumet i noen år nå. Hvis det er noen som ikke klarer å lese om Porsche i et BMW forum så mister jeg troen på menneskeheten😊 Håper dette var grammatisk rett skrevet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...