Gå til innhold

Nytt batteri trengs...


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger et nytt batteri til min e39 523i Touring og tenkte at jeg IKKE skulle kjøpe fra Biltema. Man får vel tak i hva som helst hvis man bestiller på nettet, men er det noen som vet/har sett hvor de har f.eks Bosch i butikk i Oslo -> Østfoldområdet? Kan ikke vente i dagesvis på å få tak på ett.

 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg tørre å spørre hvorfor du ikke ønsker å benytte Biltema. Fant ut at mitt batteri var modent for utskifting i dag tidlig, så sitter og titter på nytt. Etter en liten runde med googling så får Biltema sine ros for grei pris, samt bra garanti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mest fordi jeg har hatt ett Bosch S4 80Ah på ene bilen, og det har klart seg selv om ble utladet til 11.3V og har funket fint til start og bruk selv om spenninga på morran etter har vært nede i 11.9V. Vil i allefall ha et som garantert klarer noen utladninger uten å miste mye kapasitet.  Får koste noen kroner ekstra bare det er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GS Bildeler har kjente merker, Mekonomen har Bosch og Exide og din lokale BMW-forhandler har original BMW og ellers kjente merker som alternativ. Om sistnevnte har Sønnak, Bosch eller Varta vet jeg ikke, men det går vel for ett ut? Både Bosch og Varta har vel levert originalbatteri for BMW såvidt meg bekjent. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutes ago, Marius2002 said:

GS Bildeler har kjente merker, Mekonomen har Bosch og Exide og din lokale BMW-forhandler har original BMW og ellers kjente merker som alternativ. Om sistnevnte har Sønnak, Bosch eller Varta vet jeg ikke, men det går vel for ett ut? Både Bosch og Varta har vel levert originalbatteri for BMW såvidt meg bekjent. :)

 

Flotte greier! Da tar jeg en tur innom Mekonomen og BMW og sjekker prisene der først. Synes Mekonomen er blitt ganske...vel...rådyre på ting og tang da...Lurer på Thansen også om de kan ha noe...Har iallefall butikk i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, xracer skrev:

Flotte greier! Da tar jeg en tur innom Mekonomen og BMW og sjekker prisene der først. Synes Mekonomen er blitt ganske...vel...rådyre på ting og tang da...Lurer på Thansen også om de kan ha noe...Har iallefall butikk i nærheten.

Thansen, om det er denne sjappa: https://www.thansen.no/bil/universaldeler/bilbatterier/n11976/ ?
Så har de Exide og Varta :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Motorhavaristen said:

Et AGM-batteri fra biltema koster omtrent det samme som et konvensjonelt batteri fra andre leverandører. Du kan jo se litt på det. Tenkte å kjøpe et sånt selv.

Det er også en mulighet ja...har iallefall funnet et Exide batteri jeg kan bruke, men skal sjekke litt mer før jeg bestemmer meg. Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...