Gå til innhold

E39 som har klikka totalt..


Kolstad Jr.
 Share

Anbefalte innlegg

E39'en har blitt fullstendig tullete..

Var ute å kjørte igår, mildt vær, litt fuktig veibane her og der. Da jeg parkerte bilen, fikk jeg plutselig opp noen feilmeldinger. Lavt kjøleveskenivå (Nivået er helt iorden), samt ESP og ABS lampe. I tillegg til dette fungerer ikke parklys i høyre framlykt, og blinklys på høyre framskjerm lyser konstant.. Alt dette skjedde samtidig, noe som får meg til å tro at dette henger sammen. Lot bilen stå over natta, men til ingen nytte.

Noen som har vært borti lignende symptomer før? Er en 1997 mod. 

Bilen blir levert på verksted så snart dem har tid, men skader ikke spørre her i mellomtiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Otis skrev:

Defekt lcm? 

Har faktisk tenkt den tanken. Vil LCM kunne slå ut på  ABS/ESP og div. Andre sensorer da? (Som kjøleveske nivå i dette tilfellet?).

Kan nevnes at jeg hadde samme problemet i fjor sommer, sporadisk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, 316 skrev:

Problemer med jording? 

Det har jeg aldri tenkt på 🤔 Tviler på det, men skal aldri si aldri.. Har du noen tips til hvordan jeg kan gå fram der ? Jording til motor du tenker på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for eks. Hmmm, usikker. Du kan se åssen den ser ut? Evt prøve å legge opp en kabel ved siden av, for å se om problemene kan forsvinne. Vet at mye rart kan bli forårsaket av dårlig jord hvert fall så var bare en tanke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg med en E39 sedan fikk en masse rare el feil en gang. Da viste det seg at den ene jordingsskinnen i kofferten ikke var skrudd fast, den var bare lagt inntil karosseriet. Det var tydelig at det hadde vært slik siden bilen var ny bare holdt på plass av dekslene  i kofferten. Tilslutt etter mange år så løsnet den. Slike jordingsskinner finner du vel flere steder på bilen, bare og begynne og lete. Sjekk der som de brune ledningene samles i et punkt. Brun er alltid jord på BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...