Gå til innhold

Føles ut som bilen mister veigrep høyre bak


Rizna
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, når jeg kjører med bilen og svinger mot venstre, så føles det ut som jeg mister helt veigrep på høyre bak, føles ut som jeg blir å gli rundt men bilen sitter enda godt på veien. Vet at høyre bakdemper er dårlig og den bruker å fryse på vinteren. Lurte bare på om det er demperen som forårsaker dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel ann på hvem du spør,jeg syns det er en helt grei jobb:)

Det ligger endel videoer på youtube om hvordan du skifter disse foringene og hva du trenger av verktøy.

Når jeg har gjort dette så pleier jeg å bruke en rørbit som er litt lengre enn selve forigen og som har større inner diameter en ytter diameteren til foringen.Så tar jeg en lang bolt med gjenger og stor tykk skive gjennom foringen på den ene siden,så på andre siden plasserer jeg rørbiten på svingarmen rund foringen.Videre trer jeg en skive som har like stor diameter eller større inn på bolten og som hviler på rørbiten,tilslutt skrur jeg en mutter inn på bolten og begynner å skru til slik at jeg presser ut foringen.Det kan hende at du må varme litt rundt foringen for at den skal løsne til å begynne med,men jeg har vært heldig å sluppet det de gangene jeg har gjort den jobben.

Samme prinsipp ved montering av ny foring.

Sikkert ikke den beste forklaringen men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Kristian 325 skrev:

Det kommer vel ann på hvem du spør,jeg syns det er en helt grei jobb:)

Det ligger endel videoer på youtube om hvordan du skifter disse foringene og hva du trenger av verktøy.

Når jeg har gjort dette så pleier jeg å bruke en rørbit som er litt lengre enn selve forigen og som har større inner diameter en ytter diameteren til foringen.Så tar jeg en lang bolt med gjenger og stor tykk skive gjennom foringen på den ene siden,så på andre siden plasserer jeg rørbiten på svingarmen rund foringen.Videre trer jeg en skive som har like stor diameter eller større inn på bolten og som hviler på rørbiten,tilslutt skrur jeg en mutter inn på bolten og begynner å skru til slik at jeg presser ut foringen.Det kan hende at du må varme litt rundt foringen for at den skal løsne til å begynne med,men jeg har vært heldig å sluppet det de gangene jeg har gjort den jobben.

Samme prinsipp ved montering av ny foring.

Sikkert ikke den beste forklaringen men.

Joda greit forklart, sjekket igår under bilen og foringene så greie ut, vil tro det er demperen som gjør forårsaker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Kristian 325 skrev:

Ja da er det nok demperen:)Sikkert lurt å skifte lageret i toppen av demperen også (fjærbeinslageret) når du først er igang:)

Ja tenkte å bytte det, fjærbeinslager = tårnlager?

 

2 timer siden, Eivind320x skrev:

1080kr for Bilstein dempere bak er jo ikke ille :P 

Tenkte å gå for coilovers:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Rizna skrev:

Ja tenkte å bytte det, fjærbeinslager = tårnlager?

 

Tenkte å gå for coilovers:-D

Ja jeg mente tårnlager:)Hvis du skal ha coilovers på bilen,så ville jeg ha valgt å kjøpe forsterkede tårnlager,bare et tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...