Gå til innhold

Tett veivhusventilasjon på e46?


kntraa
 Share

Anbefalte innlegg

Har en BMW 318i 2002 modell med n42 motor. Jeg mistenker da at jeg har tett veivhusventilasjon da jeg har funnet gul olje under påfyllings lokket og på peilpinne. Tomgangen er ugjevn, bilen fusker ved tunge pådrag og den gule motorlampa lyser konstant. Er generelt mye oljesøl rundt området der veivhusventilasjonen og innsuget sitter, og jeg har akkurat byttet luftmassemåler. Har dere noe tanker om dette kan være problemet da?Og hvis det er det, hvor kan jeg finne vent og rør som er av Cold climate version? Takk for svar:)

Endret av kntraa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Gul" olje under lokket betyr nødvendigvis ikke at det er tett, men at det har kommet seg ned til peilepinnen kan kanskje bety at den ikke er helt som den skal være. Når det gjelder ujevn tomgang og motorlampe kan det skyldes mye, men at veivhusventilasjonen er "tett" skal normalt ikke lage så mye problemer. Da er det nok heller at den får falskluft et sted og/eller feiltenner(misfire) av andre grunner, men veldig vanskelig å vite. Jeg ville tatt en diagnose, slettet feilkoder, tatt en kjøretur for så å ta en ny diagnose så får du muligens en god pekepinn på hva som kan være synderen. 

Det er jo uansett greit å skifte veivhusvent. og gjerne toppdekselpakningen siden du har en del oljesøl rundt om. 

Her er et godt eksempel på hvordan den kan se ut når du bytter den:

IMG_3555.thumb.JPG.2148198ad6c6342dc7dab520f2f3e2d5.JPG

Endret av Poppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, kntraa skrev:

Takk for svar, vet du hvor jeg kan få tak i en nytt sett, som er for cold climate?

Skriv inn reg.nr på koed.no så finner du frem til det , da får du riktig sett til din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...