Gå til innhold

Bil fra Sverige som flyttegods


Øyvind.J
 Share

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

Nå har vi endelig klart å karre oss hjem igjen fra Sverige. Bodd der 4 år og eid en e87 i snart 1 år. 

Vil ha denne med som flyttegods. Stoppet på tollen mellom Norge og Finland, de var jo selvsagt Finske og fattet egentlig ingenting av det jeg spurte om:p 

Jeg vet at man må betale moms (ca 10.000) for å få den Norsk, men må man selv kontakte Sverige for å få igjen moms der?  Vi har bodd ca 1 uke i Norge nå, har ikke meldt adresse endring enda så vi kjører nå rundt i byen her med Svensk bil. Vet ikke hvor lenge jeg kan kjøre med Svensk bil etter man har endra bosted adresse fra Sverige til Norge. 

Noen synspunkter? Skal stikke innom biltilsynet i morgen den dag, men vil gjerne vite litt på forhånd:) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
20 minutter siden, Clevion skrev:

Du kan vel kjøre med svenskregistrert bil i Norge i et år, og kan få utvidet til to år tror jeg, har en hel haug med svensker på jobben som kjører svenskregga bil, men bor i Norge :P

Dersom du skal flytte til Norge permanent, kan du søke om å få midlertidig kjøretillatelse for utenlandsregistrert kjøretøy i forbindelse med flyttingen. Kjøretillatelse kan gis for inntil 14 dager. Du må dokumentere flyttingen i form av en flytteattest, arbeidskontrakt eller annen relevant dokumentasjon. Du må søke om slik tillatelse før bilen innføres til Norge. Søknaden sendes ved innlogging på Altinn. Du må regne med minst 14 dagers saksbehandlingstid."

 

https://www.skatteetaten.no/person/utenlandsk/utenlandsregistrertbil/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...