Gå til innhold

Combox i E70


Anbefalte innlegg

Hei!

Har en 2010 E70 som ble produsert noen uker før Combox ble tilgjengelig. Ser det er noenlunde overkommelig å ettermontere denne. Har det noe å si hvilken jeg kjøper (årsmodell o.l.)? Har forstått at jeg må ha en Telematik versjon, og at det må endres litt på kabelen, i tillegg til å ta bort MULF, og erstatte TCU med Combox'en.

Bilen har både usb & BT fra før (6AA, 6AB, 6FL, 6NF, 609, 612, 614, 615, 616, 620, 633, 677, 698, 7SP)

Hva må kodes for at CIC skal fungere sammen med COMBOX?

Bør jeg oppgradere firmware på CIC (og andre) komponenter først?

Har bare hatt VAG & MB tidligere, så er litt grønn på BMW enda :wink:

mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nokså kurrant å ettermontere Combox, men det krever litt mer enn allmenn kunnskap. I utgangspunktet fungerer ikke Combox Telematics sånn helt uten videre, men det er mulig å få det opp og gå. Jeg har montert Combox Telematics med fungerende Assist-del på min F01. Sannsynligvis må du oppdatere CICen også, spesielt hvis man sikter på finesser som BMW Apps og sånne ting. Hvis du bor på Østlandet, kan jeg være behjelpelig med montering av Combox.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei! Har nå fått tak i Combox Telematics BN2000 versjon, et par kufatec kabler & en fiber terminator. Siden jeg skal erstatte både MULF & TCU'en, må jeg ha en splitt kabel (y-kabel). Kufatec kabelen er bare ment for å erstatte enten MULF eller TCU. Jeg har lett både her & der etter y-kabler, men ser at det bare finnes grisedyre kabler over dammen (f.eks. denne). Er det noen som enten selger ferdig y-kabler, eller 56-pins kontakter jeg kan bruke til å modifisere kufatec kabelen? Merkelig at det skulle være så vanskelig å finne, siden dette er en forholdsvis populær retrofit.

mvh Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...