Gå til innhold

Bytte av toppakning


ChrisP
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært stolt eier av en 99 mod 528i i 2 måneder, og nå ser det ut for at jeg må skifte toppakning. Påfyllingslokket var grøtaktig og fint i sted og nå er humøret på topp, hehe.. 

Så da er spørsmålet om det er mye jobb å skifte? Er snakk om en M52tu motor.

1E2E62C1-16C0-4157-812C-053F9A8065AA.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Otis skrev:

Merker du noen andre problemer? 

Det du viser til der er ganske så vanlig med endel samkjøring på BMW r6 bensin.

Ingen andre problemer, alt virker egentlig flott. Skiftet olje i helga og så det var en liten flekk med gugge i påfyllingslokket da, så tenkte jeg skulle holde et øye med det. Nå er det som sagt betydelig verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gugga der finner du på nesten samtlige M5x-bensinmotorer til BMW på vinteren. Du skulle ha sett hvor mye som lå i toppdekselet og i veivhusventilasjonen på min M52 da jeg bytta toppdekselpakning forrige vinter.

Med mindre du kjører bilen i en time hver gang den startes, så kommer du neppe til å unngå det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, E.C. skrev:

Den gugga der finner du på nesten samtlige M5x-bensinmotorer til BMW på vinteren. Du skulle ha sett hvor mye som lå i toppdekselet og i veivhusventilasjonen på min M52 da jeg bytta toppdekselpakning forrige vinter.

Med mindre du kjører bilen i en time hver gang den startes, så kommer du neppe til å unngå det der.

Hmmm. Har jeg noe å være redd for da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Du kan jo bytte veivhusventilasjonen når det blir varmere i lufta, der kan det samle seg opp en del. Ellers vil det nok bli fritt for gugge når du kjører noen langturer på sommeren. Du kan selvfølgelig tørke av det du ser, men det pleier som regel å ligge en del mer der enn det man ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse røyk ut bakpotta (ikke vanlig BMW-røyk bak), all oljen på peilepinnen har kremfarge (altså all oljen er kremfarget), olje i kjølevann, eventuelt bobler fra kjølevannet når bilen går (fra eksos).

Skal du bytte toppakning kan det være like greit å hive inn en annen motor, kan fort være både billigere og mindre jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...