Gå til innhold

Ombygging fra 320i til 325 eller 330 E90


JRyum
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, motoren på min kjære e90 har har stoppet og fikk vite at Jeg må bytte komplett valtronic, komplet register og DME. Prisen på GS ble Hele 72000 for og fikse dette, vurdere derfor og få kjøpt en litt større motor i bilen, 325 muligens? har mulighet å få gjort dette selv så trenger ikke verksted, men det jeg lurer på er hva som må til for og bygge om? Takker for svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo ha motor, ledningsnett, hjerne, girkasse, diverse styreenheter som følger den aktuelle hjernen, mellomaksling, diff, drivaksler. 

Skal dette godkjennes må også understell, bremser osv byttes. Beste er å se om du får taki en komplett bil som har alt du trenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, tenkte litt på at viss jeg like gjerne måtte bytte hjerne og motor så kunne jeg muligens vurdere og bytte til litt større motor ;) Men jeg forstår det som at det må større girkasse og må bytte det meste av drivverket altså? :) heller ikke mulig og koble opp ny hjerne på gammelt ledningsnett? , 

Endret av JRyum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, JRyum skrev:

Okei, tenkte litt på at viss jeg like gjerne måtte bytte hjerne og motor så kunne jeg muligens vurdere og bytte til litt større motor ;) Men jeg forstår det som at det må større girkasse og må bytte det meste av drivverket altså? :) heller ikke mulig og koble opp ny hjerne på gammelt ledningsnett? , 

Akkurat det siste vet jeg ikke. Er vell som regel andre sensorer, flere av dem osv som da trenger riktig ledninger og slikt. 

Videre så må jo alt dokumenteres når det kommer til godkjenning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og mest sannsylig må du nok ha ny radiator og slanger deksel fremme samt eksos som passer , og skal du ha det godkjent så må du nok bytte dempere foran(pga vekt) og opp i dimensjon på bremser og calippere. Såå ehm. sett den orginal og kjøp deg heller en 330 etter på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Sand1 skrev:

Og mest sannsylig må du nok ha ny radiator og slanger deksel fremme samt eksos som passer , og skal du ha det godkjent så må du nok bytte dempere foran(pga vekt) og opp i dimensjon på bremser og calippere. Såå ehm. sett den orginal og kjøp deg heller en 330 etter på. 

Ja trur nokk det blir og gjøre det ja :) ble litt mere inn jeg hadde tenkt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...