Gå til innhold

N47, egr, men hva er det som foregår


morpho
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Håper noen kan hjelpe meg å forstå følgende:

Byttet glødeplugger og gløderele, fant ut at innsuget måtte av, det var jo fullstendig gjenkokset, så rengjorde det mekanisk og klasket igjen. La ellers merke til at slangen fra intercooler til innsug lekker i begge ender. Startet opp, kjørte tur, funket greit, men kom på at sensoren på innsuget hadde jeg glemt å rengjøre. Den var heltforjævlig. Renset, men i etterkant av dette jager turtallet i 15-20 sekunder ved kaldstart, så i dag tenkte jeg å rense egr ventilen. Drn ser sikkert ikke ut den heller. 

Problemet er imidlertid at jeg ikke får den av da skruene er rustet fast og sporene på ene skruen er rundet av.

Så da koblet jeg av vakuumslangen isteden. To forskjeller: egr_err = -100 med slangen på og varierer mellom 98.4 og -0.8 med slangen av. Dessuten innbiller jeg meg at motoren går lettere fra 800-2000 rpm der det før kunne drøye litt.

 

Spørsmål: er egrventilen lukket med slangen av? Kan den ha kokset fast i åpen stilling? Hvordan får jeg faenskapet av når den er rustet fast? Og kan man ikke bare blende hele driten med en kobberplate mellom blokk og egr? Eller er det samme nytten å ta av vakuu slangen?

 

Har også litt turbouling. Det regner jeg med kommer fra lekke slanger fra intercooler. Er det noe lurium man kan bruke her, eller må jeg spandere nye slanger? De koster jo heroin og vel så det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...