Gå til innhold

Nye sommer dekk til F10


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo gruppen. 
Må ha nye sommerdekk til min f10 525d  i 245/45-18 dimensjon. Vil prøve å uten punkteringsfrie dekk.

Testen til Motor var litt overraskende , da Falken kom blant de 3 beste premium dekk.
Nå står det 
Continental punkteringsfrie dekk og jeg opplever de som litt ’tungstyrt' og stive, hvis det går an å si det om en moderne bil?

Falken blir spesielt rost
i testen for kvikk & kjapp handling .. og ikke minst stille på motorvei! :!:
Det frister meg.....
Skal jeg kjøpe Falken?

Det står mellom disse fire

- Michelin Pilot Sport 4
- Nokian Hakka Black 2
- Falken Azensis FK 510
- Continental PremiumContact 6
MOTORS STORE SOMMERDEKKTEST

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått pristilbud fra Bilringen, fix ferdig montert.
Jeg handler hos dem som ligger 200 meter bort-i-gata her :wink: 
Fin fin service.

Har lyst til å velge Falken pga. støysvakt +  kjapp respons på sving.
Det betyr vel at dekket er lite tregt?
 

Sitér

> 4 stk. Continental premium contact 6 kr:8725,-
> 4 stk. Nokian Hakka black 2    kr:8725,-
> 4 stk. Falken Fk510 kr:8325,-
> 4 stk. Michelin pilot sport 4 kr:9200,-
> 4 stk. Yokohama advan sport kr;7990,-


 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt på Falken dekk før, og det var vel i et par måneder før jeg byttet til Dunlop, og konkluderte med at Falken skal jeg aldri ha igjen. Etter det så har kjørt på Dunlop Sport Maxx, Conti Sport Contact 5 og Vredestein Ultrac Vorti, og skal jeg være helt ærlig så er Vredestein de beste jeg har kjørt på, med Conti som en nummer to. Jeg har ikke fått testet Michelin sine PS3/4 enda, men kan fort være at de kommer på neste gang jeg trenger nye sommerdekk, da Sulland var så snille og ga meg fire nye sommerdekk av Conti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt Falken dekka som gjorde det bra i den testen. Spent på hvordan dekka er. Hadde de ikke kommet så godt ut i testen hadde jeg ikke kjøpt de. Har lest litt om tidligere Falken dekk og de har skuffet meg. Ga Fk510 dekka en sjanse nå grunnet veistøy og grep på vått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Jeg har bestilt Falken dekka som gjorde det bra i den testen. Spent på hvordan dekka er. Hadde de ikke kommet så godt ut i testen hadde jeg ikke kjøpt de. Har lest litt om tidligere Falken dekk og de har skuffet meg. Ga Fk510 dekka en sjanse nå grunnet veistøy og grep på vått

samme kriterier som meg dette. 8)
+ at jeg liker at Falken fikk skryt for lettkjørrt - kjapp respons på svinger.
Hva med sporing. Elendige veier her hjemme. 
Betyr ikke kanten på dekket hvor mye dekket vil spore. Rundere kanter , jo mindre?

Mitt gamle Continental Conti RunFlat er ikke noe særlig. Virker tungt.

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Clevion skrev:

Jeg har kjørt på Falken dekk før, og det var vel i et par måneder før jeg byttet til Dunlop, og konkluderte med at Falken skal jeg aldri ha igjen. Etter det så har kjørt på Dunlop Sport Maxx, Conti Sport Contact 5 og Vredestein Ultrac Vorti, og skal jeg være helt ærlig så er Vredestein de beste jeg har kjørt på, med Conti som en nummer to. Jeg har ikke fått testet Michelin sine PS3/4 enda, men kan fort være at de kommer på neste gang jeg trenger nye sommerdekk, da Sulland var så snille og ga meg fire nye sommerdekk av Conti.

Hadde Falken på min gamle e39 530d Touring rundt år 2000
265 bak og 235 foran.( trur eg)
De ble alt for fort slitt. Aldri opplevd så rask slitasje på dekk.

Men hva med 'sporing'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde falken fk510 men byttet ganske raskt for nettopp for mye støy og jeg likte ikke kjørefølelsen. Continental har jeg bare dårlige erfaringer med mår det gjelder sommerdekk så jeg endte på goodyear eagle asymmetric 3. Kjempe fornøyd så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, E.H.D skrev:

Jeg liker Michelin, så hadde nok gått for pilot sport 4. Har selv nye 20’’ pilot sport 4 S som ligger å venter til min f10. 

Michelin har bra slitestyrke, så noe av den høye prisen bør ble tjent inn på det. 

Tåler mer slitasje?
Men de blir ikke for harde da?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt med Goodyear Eagle assymetric 2, men det dekksettet solgte jeg ganske tidlig i eierskapet pga dårlige kopifelger de var montert på. Deretter ble det vredestein ultrac vorti. Gode dekk dét, dog var dette på en noe lettere 1-er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mr. Erling skrev:

Hadde Falken på min gamle e39 530d Touring rundt år 2000
265 bak og 235 foran.( trur eg)
De ble alt for fort slitt. Aldri opplevd så rask slitasje på dekk.

Men hva med 'sporing'?

Ble og fort slitt de som jeg hadde, merka også at de spora fælt. Ikke hatt noe sporingsproblem med noen av de andre dekkmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i posisjon for å kjøpe nye dekk, riktignok til en E61.

Jeg skal velge Goodyear eagle f1 asymetric 2 eller 3. De får gode tilbakemeldinger på støysvakt, komfortabelt over humper og godt veigrep. I tillegg er de relativt billige i 18".

Jeg kommer da fra PS3 som er meget gode dekk på grep, men sporer og støyer endel når de er kalde. Så til daglig er de ikke optimale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Mr. Erling først og fremst topp at du kjøper lokalt. :)

Hadde Falken på E91n , synes de var gode. Lite støy og godt grep. Hadde Pirelli P-Zero Nero tidligere og de var skikkelig dårlig på vått føre, men igjen veldig god på tørt. Jeg synes ikke Falkendekka ble slitt noe nevneverdig mer enn andre dekk jeg har hatt. Kjør på med Falken, du blir nok fornøyd. Falken så jeg forresten har begynt med TV-reklame på norske kanaler. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selv Vredestein Ultrac Vorti på E91'en, og kan ikke annet enn å anbefale de. Nå har jeg dårlig sammenligningsgrunnlag da det var det eneste dekksettet jeg brukte på 19". De 19" run flat fra Bridgestone som står på F36'en støyer nevneverdig mer. Neste gang blir det enten Ultrac Vorti eller Goodyear Assymetric 3 tenker jeg, da disse har kommet godt ut i test og er relativt rimelige.

PS: over hvor mange km gjør Motor/NAF sine dekktester? En ting er egenskapene når de er nye, men hva med etter en og to sesongers bruk? Da kan dekket fort endre egenskaper, så erfaringer basert på hele levetiden til dekket er for meg mer verdt enn en dekktest, selv om jeg selvfølgelig leser testene og tar det med i betraktningen :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...