Gå til innhold

Nye sommer dekk til F10


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, ogee1 skrev:

Blir spennende å se om du blir like fornøyd som meg. Jeg kjøpte Pilot Sport 4S til min Cayman i fjor, og det er helt fantastiske dekk. Nå er jo F10 en litt mer komfortorientert bil, men jeg tipper de duger godt der også.

Det jeg liker best med dekkene er en veldig fin styrefølelse og at de har suverent grep på vått føre, noe Michelin har slitt med før.

Støy? 
Det var det jeg fryktet. Dekket scåret dårlig i testen på støy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Støy? 
Det var det jeg fryktet. Dekket scåret dårlig i testen på støy

Jeg hadde Michelin Primacy runflat fra før og synes de gikk stillere. De nye PS4 ikke 4S dekka, vet ikke hva som er forskjell på -S eller ikke -S men de jeg kjøpt nå er ikke runflat. Men med ulik dim foran og bak er det ikke mye å velge mellom hvis man ønsker stjernemerkede dekk pga å unngå problem med X-drive. Men får vel teste litt mer, har bare kjørt noen få km og ikke på motorvei enda.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Otis skrev:

Jeg har som sagt hatt ps2 og de støyer absolutt. Derfor går jeg vekk fra ps2.

Det er fantastiske dekk mht veigrep og følelse, men siden jeg vil ha mer komfort utgår ps2.

det er jo slike tilbakemeldinger jeg hadde håpet på da, da  jeg startet tråden .. før jeg bestemte meg :?
Hvilke dekk velger du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maxmek skrev:

Jeg hadde Michelin Primacy runflat fra før og synes de gikk stillere. De nye PS4 ikke 4S dekka, vet ikke hva som er forskjell på -S eller ikke -S men de jeg kjøpt nå er ikke runflat. Men med ulik dim foran og bak er det ikke mye å velge mellom hvis man ønsker stjernemerkede dekk pga å unngå problem med X-drive. Men får vel teste litt mer, har bare kjørt noen få km og ikke på motorvei enda.

Ps4s selges parallellt med ps4. 4s er dekket som har enda litt mer hardcore egenskaper og er ikke tilgjengelig i alle mindre dimensjoner. 4s er beregnet på de grommeste bilene.

Ps4 er tilgjengelig i flere dimensjoner og er et litt mer komfortorientert dekk enn 4s.

Dekk for en 5 serie er i kategorien high performance. Selv et middels dekk her er bedre på grep enn et eco eller konfortdekk som ofte går igjen på kompaktbiler og småbiler.

 

Det er to måter å se det på:

1; en 5 serie har god støydemping og er satt opp for fokus på kjøreglede. Dermed et ps4 det ideelle dekket for denne. Om det støyer noe mer, så er det fullt ut til å leve med. Det kan man ofre for markedets råeste kvalitet, holdbarhet, styrefølelse og grep.

2; støy er et viktig kriterie på norges knudrete asfalt. Et mer stillegående dekk er derfor å foretrekke. Om det mangler litt på presisjon og grep så ligger vi stort sett å ruller i 60-70 uansett. Ingen fare med andre ord.

Har kjørt pilot sport2 på en e46 m3 engang. Det hang og det hang. Støyen var lav (min objektive vurdering). Og turen fra sverige, over haukeli og til haugesund ga meg en bilopplevelse jeg sent vil glemme. Ikke tale om det ville slippe! Det gikk som på skinner, så det er klart at michelin sin hp serie er noe av det ypperste. Det passer på en bil som 5 serie også.

Men hadde jeg heller valgt hakka black2 pga støy og gode allroundegenskaper? Usikker. La oss si 55%-45% favør Nokian :P

La dekkene kjøre seg inn og vent på noen grader varmere vær så skal du se ps4 dekkene blir roligere ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mr. Erling skrev:

det er jo slike tilbakemeldinger jeg hadde håpet på da, da  jeg startet tråden .. før jeg bestemte meg :?
Hvilke dekk velger du?

Jeg tenker veldig mye på Goodyear F1 assymetric 2 eller 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ogee1 skrev:

Er det ikke sånn at de heter PS4 i 18-tommer og mindre, og PS4S i 19 og oppover?

Nope . PS4 er arvtager etter PS3 pg PS4S er arvtagere/hakket vassere enn PSS i 19" og større.

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6.4.2018 at 22.54, Otis skrev:

Jeg tenker veldig mye på Goodyear F1 assymetric 2 eller 3.

Jeg skal hente mine nykjøpte F1 2 i morgen og er spent på disse, men det er noen uker til snøen er borte hos oss så får ikke gitt tilbakemelding enda. Brøytekantene på gardsplassen er høyere enn toppen på skiboksen enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3.4.2018 at 12.08, Mr. Erling skrev:

Dette gjør meg litt skeptisk til testen:

Sitér

Dekktesten er gjennomført i god norsk sommertemperatur på et stort testanlegg i Sør-Afrika.

Norsk asfaltblanding er grovere enn i mange andre land, som endrer både veigrep og støy. Hvordan dette slår ut for de ulike dekkene, må rett og slett testes. På norsk asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Basse Lusk skrev:

Dette gjør meg litt skeptisk til testen:

Norsk asfaltblanding er grovere enn i mange andre land, som endrer både veigrep og støy. Hvordan dette slår ut for de ulike dekkene, må rett og slett testes. På norsk asfalt.

Ja Basse Lusk (..for et navn :mrgreen:)
Enig med deg at 'testen' skal man lese med litt 'avstand'.... men hva er alternativet?
Og ja, norsk asfalt er ikke varm asfalt i Afrika.

Det var en klok mekanikker som sa for minst 20 år siden da han skiftet dekk på bilen min: ''Hold deg til dekkprodussenter som har erfaring med det nordiske klima og veistandard''!
Underforstått Nokian og Viking, som så ble Continental ,som så etterhvert har flagget ut av Norden, hvis jeg ikke tar feil?

Uansett, så har jeg valgt MIchelin dekket i testen.
Ikke fordi det vant, men heller at min favoritt merke, Continental, år etter år taper på vått føre.
Må innrømme at hjernen min 'skrek' Nokian Hakka Black 2, men hjertet velgte Michelin. :oops:

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, larserso skrev:

Jeg skal hente mine nykjøpte F1 2 i morgen og er spent på disse, men det er noen uker til snøen er borte hos oss så får ikke gitt tilbakemelding enda. Brøytekantene på gardsplassen er høyere enn toppen på skiboksen enda...

Eg har køyrt på F1 Assymetric 3 sidan ifjor, veldig nøgd med dei. Lite støy og godt grep på vått føre. Det er på ein e39 da, men dekk er no dekk. Dimensjon 235/45-17.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, mcbanan skrev:

Eg har køyrt på F1 Assymetric 3 sidan ifjor, veldig nøgd med dei. Lite støy og godt grep på vått føre. Det er på ein e39 da, men dekk er no dekk. Dimensjon 235/45-17.

Se det. Ikke noe bedre enn at du er fornøyd. Kjenner til den følelsen.

Det er derfor jeg til nå har kjørt Continental sine, enda de år etter år taper i tester på vått føre. 
De var jo så 'gode og stille' på tørr asfalt, holdt for meg da.
Nå bestemte jeg meg for å prøve noe nytt...... spesielt når Continetnal ble vippet av sierspallen blant de 3 beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...