Gå til innhold

Nye sommer dekk til F10


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Etter at jeg kikket på NAF sin sommerdekk test, så skiftet ihvertfall jeg ønske om F1 Assymetric 3 til Falken Azenis FK 510.

De har utrolig lavt støynivå og det indikert vel mindre sporing pga mykere dekk, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.4.2018 at 23.05, Evopower skrev:

Noen oppdatering etter at du fikk dem på bilen? :)

Hei Evopower
Ja selvsagt skal du få tilbakemelding, men jeg har  ikke fått på Michelin dekkene enda. 

Ufattelig at Michelin aksepterer  norsk leverandør, som bruker så lang tid på å effektuere bestilling på dekkene deres.
Dette har tatt tid.
16 dager fra jeg bestilte til at de skal monteres i ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.4.2018 at 23.05, Evopower skrev:

Noen oppdatering etter at du fikk dem på bilen? :)

Hei Evopower,
her jeg tilbake,
som lovet, med min personlige ’’evaluering’’ av mine nye Michelin Pilot Sport 4 dekk.
Jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere meg slik at 
du forstår meg,
Kort sagt:
....jeg er svært fornøyd! 😀


Det å gå fra Conti piggdekk til Michelin P4 var som å gå fra lystbåt i sjø, til bil på skinner.
Håper du forstår meg?

Husk at jeg hadde Continental Conti Run Flat Tyre ( RTF) til sommer dekk.
Og hver høst skrev jeg her inne på Bimmer at det var så deilig å få på vinter dekkene Conti,
for Conti RTF sommerdekkene var fæle, stive, harde, støyete og tunge å styre med.

er det en helt annen verden.
Lett styrt
Presis i styringen, uansett kvalitet på asfalt.
Lite støy, unnsett dårlig eller fin asfalt.

God i svinger
Fast, men ikke ’’RTF dekk’’ fast.

Jeg angrer ikke!
Men jeg har ikke fått prøvd noen andre da... lurer litt på Nokaian Hakka Black 2...

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg at dekkene jeg fikk når jeg kjøpte nybilen ikke var Conti, men noe Nankang søppel bak. Så viste det seg at jeg har kast i alle fire sommerfelgene, så forhandleren har bestilt opp fire nye felger til meg, når de kommer så skal jeg bytte alle fire dekkene, og gå for Michelin PS4, må bare finne en forhandler i nærheten som har de, nærmeste har bare PS3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Clevion skrev:

Viste seg at dekkene jeg fikk når jeg kjøpte nybilen ikke var Conti, men noe Nankang søppel bak. Så viste det seg at jeg har kast i alle fire sommerfelgene, så forhandleren har bestilt opp fire nye felger til meg, når de kommer så skal jeg bytte alle fire dekkene, og gå for Michelin PS4, må bare finne en forhandler i nærheten som har de, nærmeste har bare PS3.

Ja det er noe merkelig med dette med Michelin PS4
Jeg måtte vente i 16 dager på dekkene. 
Har ingen vettug forklaring og butikken gjorde meg ikke klokere på direkte sp.mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎11‎.‎04‎.‎2018 at 0.03, larserso skrev:

Jeg skal hente mine nykjøpte F1 2 i morgen og er spent på disse, men det er noen uker til snøen er borte hos oss så får ikke gitt tilbakemelding enda. Brøytekantene på gardsplassen er høyere enn toppen på skiboksen enda...

Har du fått Goodyear F1 assymetric 2 på bilen?

Hvordan de med støy og sporing? Vurderer 19" i mellom Goodyear F1 assymetric 3 eller Dunlop Sport Maxx RT2 for F11 / 525, 3.0L!?

Gjerne så lite sporing som mulig og lite støy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AutoEntusiast skrev:

Har du fått Goodyear F1 assymetric 2 på bilen?

Hvordan de med støy og sporing? Vurderer 19" i mellom Goodyear F1 assymetric 3 eller Dunlop Sport Maxx RT2 for F11 / 525, 3.0L!?

Gjerne så lite sporing som mulig og lite støy. :)

Det var visst assymetric 3. Jeg skal ha første tur utenfor tettbebygd strøk i dag så kan melde tilbake da. Sporer null på småkjøring, men må få litt hastighet før jeg kan si noe om støy. Veldig bra så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AutoEntusiast skrev:

Har du fått Goodyear F1 assymetric 2 på bilen?

Hvordan de med støy og sporing? Vurderer 19" i mellom Goodyear F1 assymetric 3 eller Dunlop Sport Maxx RT2 for F11 / 525, 3.0L!?

Gjerne så lite sporing som mulig og lite støy. :)

Jeg har kjørt på Assymetric 3 nå i 1 måned snart og veldig fornøyd. De er veldig presise og gir en god kjørefølelse. Ingen sporing i det hele tatt. Jeg kjører standard profiler på 19*8,5" og 19*9,5" felger. Støyen er ikke så ille, men på grov asfalt støyer disse også som alle andre gjør, men MYE mindre enn RFT bridgstone og Continental dekk jeg har hatt. Det er mer støydempingen i bilen som avgjør der. Nå kjører jeg F31 og den har jo hjulstøy som mellomnavn så....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.5.2018 at 13.39, larserso skrev:

Det var visst assymetric 3. Jeg skal ha første tur utenfor tettbebygd strøk i dag så kan melde tilbake da. Sporer null på småkjøring, men må få litt hastighet før jeg kan si noe om støy. Veldig bra så langt. 

Hei, har du kjørt ute? Hvordan gikk det?

Forresten er dekka RunFlat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. flere ting jeg undrer på vedr.fagkompetanse på etablerte dekkfirma. Har jeg noen grunn til det?

Jeg brukte Bilringen i Drammen, et gammelt respektert bildekk verksted,  som leverandør for mine nye Michelin PS4.
Begynte å undre på kundebehandligen allerede før monstasjen - 16 dagers leveringstid.
Vel, jeg skal ikke rippe opp i at jeg ventet i drøye 30 minutter etter avtalt tid, før de gadd gi beskjed om at dekkene kom neste dag.

Da jeg neste dag dro etter å ha fått på nye dekk, fremdeles uten unnskyldning for forsinkelsen på 1 døgn,  stod tre menn, med et tvert kroppspråk,   med korslagte armer, og beskuet meg rygge ut av verksetedshallen.
🚩Ikke som mye som ett takk for handelen!

Kom hjem og sjekket dekkene.
De så ikke ut.
Tilgriset med 'fett'(?) langs / rundt hele omkretsen mellom dekk og felg. 
Er det vanlig?

Og dekktrykket var på på hele 4,8 bar!⚠️
På dørstolpen i bilen, står det 2,3 foran og 2,5 bak ved 3 personer belastning.

Er jeg for kritisk?

Bilringen Drammen


 

1410959190_Bilringen_butikkfront.jpg

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn det har blitt etterhvert. Færre og færre steder som gjør en skikkelig jobb og samtidig gir god service.

Jeg ville forvente at de i hvertfall tørket vekk overskytende fett  med litt papir om de ikke gadd å vaske dekkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Mr. Erling skrev:

.. flere ting jeg undrer på vedr.fagkompetanse på etablerte dekkfirma. Har jeg noen grunn til det?

Jeg brukte Bilringen i Drammen, et gammelt respektert bildekk verksted,  som leverandør for mine nye Michelin PS4.
Begynte å undre på kundebehandligen allerede før monstasjen - 16 dagers leveringstid.
Vel, jeg skal ikke rippe opp i at jeg ventet i drøye 30 minutter etter avtalt tid, før de gadd gi beskjed om at dekkene kom neste dag.

Da jeg neste dag dro etter å ha fått på nye dekk, fremdeles uten unnskyldning for forsinkelsen på 1 døgn,  stod tre menn, med et tvert kroppspråk,   med korslagte armer, og beskuet meg rygge ut av verksetedshallen.
🚩Ikke som mye som ett takk for handelen!

Kom hjem og sjekket dekkene.
De så ikke ut.
Tilgriset med 'fett'(?) langs / rundt hele omkretsen mellom dekk og felg. 
Er det vanlig?

Og dekktrykket var på på hele 4,8 bar!⚠️
På dørstolpen i bilen, står det 2,3 foran og 2,5 bak ved 3 personer belastning.

Er jeg for kritisk?

Bilringen Drammen


 

1410959190_Bilringen_butikkfront.jpg

Nei ikke i det hele tatt. Dekken skal ikke være tilgriset med fett. Om det er noe profesjonalitet i dem så rengjør de dem eller tørker av dem som minimum. At de har høyere dekktrykk er velkjent for at dekket skal fylle ut felgen godt i starten. Men 2 bar over var å ta veldig i synes jeg.

Jeg fikk mine lagt på hos 4dekk i Larvik og veldig fornøyd med jobben de gjorde. Felgene og dekkene var rene og greit trykk.

Opptre med slik arroganse er ikke PR de egentlig ønsker seg tror jeg, for det du skriver om dem gjør nok at de fleste som leser dette styrer unna dem fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert 300-400nm eller vel så det.

Hadde min bil inne hos et verksted og de hadde tatt av det ene hjulet, skulle f... ikke fått det av igjen når jeg skulle skifte til sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...