Gå til innhold

Nye sommer dekk til F10


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kjørt ca 1000km på PS4, med en gang jeg fikk de synes jeg de støyet en del, men etter å fått kjørt litt på de og fått justert ned lufttrykket til ca 2,5bar så må jeg si at støy ikke er noe problem nå. Enten så har jeg vendt meg til lyden eller så har dekka blitt litt stillere etter å ha blitt "innkjørt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel såvidt fått kjørt 1000km med de selv, og syns de er like støyende/støysvake som både Dunlop Sport Maxx og Conti Sport Contact 5, merker ikke noe særlig forskjell, kanskje noe mindre støy men det er fælt lite. Ellers merker ivertfall ikke jeg noe sporing, men jeg syns bilen fortsatt er litt myk, skulle hatt den noe stivere, men da må vel fjærer byttes, og det gidder jeg ikke. Skal sies at jeg ikke har sjekka lufttrykk enda, men de gutta som monterer peiser som regel inn det lufttrykket jeg sier jeg skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine dekk var "pumpet" opp til 2,8-2,9 bar. Tror de kjører på ekstra trykk for at dekke skal sette seg godt på felgen. Sporing har jeg ingen tegn til. kjører med 245 og 275 bredde.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maxmek skrev:

Mine dekk var "pumpet" opp til 2,8-2,9 bar. Tror de kjører på ekstra trykk for at dekke skal sette seg godt på felgen. Sporing har jeg ingen tegn til. kjører med 245 og 275 bredde.

Jeg kjører på 2.8 foran og 3 til 3.2 bak, fant ut med E60en at det sleit dekket jevnt. Samme bredde som deg, på original felg.

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Clevion skrev:

Jeg kjører på 2.8 foran og 3 til 3.2 bak, fant ut med E60en at det sleit dekket jevnt. Samme bredde som deg, på original felg.

På de forrige dekka Michelin Primacy runflat kjørte jeg med ca 2,6, men når de begynte å bli noe slitt økte jeg trykket til ca 2,8 pga at jeg merket tendens til sporing da forsvant symptomene. De var helt jevnt slitt når jeg skiftet de.

Mulig jeg skal øke trykket litt igjen. Jeg tenkte at høyt trykk kanskje førte til harde dekk og mere støy, men det er sikkert feil.

Men jeg har erfart at det bør være noe mere trykk i så brede dekk enn det som står som normalt i tabellen i døra, der mener jeg det står 2,4 foran og bak på 245/40-19 og 275/35-19.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg har ikke f1x, men føler allikevel at infoen bør legges ut.

Hadde PS3 i 245/40/18.

Skiftet til Falken Azenis FK510 i samme dimensjon.

For et utrolig dekk Falken er! En hel del stillere, sporer i praksis så lite at 2 fingre på rattet fra ei hånd er nok, og dette er i Trondheim! De som bor her vet hvordan veien er her!

Veigrepet virker som det er minst like bra, men jeg kjører ingen rallytil hver dags så grensen er ikke nådd enda.

Men for dere som sliter med sporing virker det som Falken FK510 er rette dekket! I tillegg er de støysvake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...