Gå til innhold

Serviceavtale 320i X-Drive


FlyBoy
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Etter å ha vært uten BMW i noen år falt vi tilbake og endte opp med å kjøpe en 2016 320i X-drive stasjonsvogn.

Vi har nå blitt tilbudt å kjøpe en serviceavtale på 4år/60.000km til en pris på kr 9894,-, som gjelder fra hentedato. (Bilen klargjøres hos forhandler i skrivende stund.)

I følge forhandleren skal dette da inkludere en stor service...

Er det noen som vet om dette er en god pris på denne avtalen?

 

Verdt å nevne at bilen har gått 16000km i dag, og denne service avtalen er en såkalt BMW Service Inclusive avtale. Med dette gjelder:

Avtalen dekker følgende:

- Oljeskift inkl. oljefilter (uten etterfyllinger)

- Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, drivstoffilter, tennplugger

og bremsevæske

- Bilkontroll og standardomfang i henhold til bilens serviceindikator.

 

Har forsøkt å finne ut om dette via søk men sleit med å finne relevant og relativt ny info om dette. Har forstått at serviceavtale er å foretrekke men er usikker på prisen her. Derfor tenkte jeg at det var enklest å spørre dere med dette nye emnefeltet.

Endret av FlyBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve prisen er såvidt jeg vet fast (plukkes fra liste fra BMW), og det er også billigere enn å ta servicene individuelt. Men jeg forstår ikke helt at den skal gjelde fra du kjøper den fra forhandleren, de gjelder vel typisk fra bilen er ny. Så dvs til bilen da er 4 år gammel eller har gått 60,000. 

Det finnes mange alternativer, prisene finner du her: https://www.bmw.no/content/dam/bmw/marketNO/bmw_no/Topic/Offer-and-services/service-and-warranty/service-inclusive/BSI NO veil priser 2016-12.pdf

Riktig pris for 4/60,000km ser ut til å være 7410kr. 

Jeg kjøpte nylig 5år/60,000km (8123kr).

 

Endret av macrorain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den første servicen tatt? Den koster ca. 3500kr (olje+filter og coupefilter). Neste service etter 4 år 60 000km havner på ca 8500kr. @lagunilla ga meg et supertilbud på en service avtale. Mulig han kan hjelpe dere også? 

BMW her i Tromsø fortalte at service indikatoren må være aktivert i bilen for at du skal kunne benytte BSI avtalen. Derfor er spørsmålet om du tar service i forhold til samvittighet eller når bilen krever det. 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, FlyBoy skrev:

Hei alle sammen,

Etter å ha vært uten BMW i noen år falt vi tilbake og endte opp med å kjøpe en 2016 320i X-drive stasjonsvogn.

Vi har nå blitt tilbudt å kjøpe en serviceavtale på 4år/60.000km til en pris på kr 9894,-, som gjelder fra hentedato. (Bilen klargjøres hos forhandler i skrivende stund.)

I følge forhandleren skal dette da inkludere en stor service...

Er det noen som vet om dette er en god pris på denne avtalen?

 

Verdt å nevne at bilen har gått 16000km i dag, og denne service avtalen er en såkalt BMW Service Inclusive avtale. Med dette gjelder:

Avtalen dekker følgende:

- Oljeskift inkl. oljefilter (uten etterfyllinger)

- Service på / bytte av luftfilter, mikrofilter, drivstoffilter, tennplugger

og bremsevæske

- Bilkontroll og standardomfang i henhold til bilens serviceindikator.

 

Har forsøkt å finne ut om dette via søk men sleit med å finne relevant og relativt ny info om dette. Har forstått at serviceavtale er å foretrekke men er usikker på prisen her. Derfor tenkte jeg at det var enklest å spørre dere med dette nye emnefeltet.

Absolutt. Med 4 år og/eller 60 000 km rekker du enkel service, bremsevæske og en stor service som koster langt over 15 000kr tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serviceavtalene fra BMW er som regel rimeligere enn å velge service hver for seg, og fra forskjellige leverandører. Har alltid spart penger på å kjøpe serviceavtale fremfor kjøpe service hver for seg. Kan da også levere bilen inn så ofte den ber om det og trenger ikke bekymre deg for ekstra arb.timer. BMW er også eneste som kan legge inn digitalt servicehistorikk under idrive menyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Første service på denne bilen er tatt. Denne servicen er registrert i BMW sitt register.

Jeg forsto det slik at denne avtalen vi ble tilbudt gjelder 4 år frem i tid fra hente dato, eller kjørte 60000km frem i tid. Altså da vil bilen totalt ha gått 76000. Grunnen til denne forventningen er at det ble forklart fra forhandleren at de anbefaler denne da man skal få med to stk servicer i denne avtalen.

Merker at det blir nevnt at slike avtaler typisk gjelder fra første gang registrering. 

Dette skal jeg få avklart fra forhandleren.  :) 

Endret av FlyBoy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse avtalene gjelder fra bilen er ny. Vi kjøpte vår 4-serie når den var ca 2,5 år og gått 34000km, første service var tatt. Vi kjøpte nettopp BSI på 5år/100k km for ca 11500kr (var ca 600kr dyrere enn 5år/80). Da får vi bl.a. med en service som er rundt 60000km som koster rundt 9000kr i seg selv. Når bilen er gått 5 år har den gått rundt 80k (enten litt over eller litt under), og da utvider vi til 8/160 og betaler mellomlegget på ca 10000kr. Det svarer seg garantert :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info:

Da har vi fått avklart dette med forhandleren. De sier at i våres tilfelle gjelder denne avtalen fra hentedato. Altså 4 år frem i tid eller kjørte 76000 km. Da virker dette som en topp avtale for oss, så går vi nok for denne.

Takk for svar alle sammen. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha fått det skriftlig at det gjelder 4/60 fra overtagelse :) dette fordi normalen er at det gjelder fra bilen er ny, som det skrives ovenfor her. Men muligens de kan avvike fra matrisen linket til ovenfor her - er det merkeforhandler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...