Gå til innhold

Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # lakkering av kalippere og vask av hjulbuer. salg av bil vurderes s. 16


 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, E.H.D skrev:

Siden fremfelg og bakfelg har samme bredde hadde jeg valgt samme dekkbredde foran og og bak også. De felgene med 245/35/20 Michelin PS4S hadde blitt bra. 

Takk for tips! 

Ja har tenkt det samme selv. @E.H.D. Noen hevder at det er mjuke dekksidene som gjør ar bilen kan lugge. Så jeg er veldig i tvil på evt. Dekkvalg. RFT har jo harde dekksider. Men syns dekk oppsett sommer jeg har nå støyer mye på asfalten jeg kjører mest på. 

Samt vil jeg et orginalt oppsett slik at jeg får noe tull med evt. Reklamasjon ift. garantien jeg har på den.

Endret av Chris A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Chris A skrev:

Da var dekselene til blinklysene komt å  montert. Lakkerte dem i blank sort. Blev ikke så værst.

ADE7A7D8-9F8F-4B1A-8465-B9297291B613.jpeg

Dette ble bra :) Nå må du bare få foliert den lille kromlista i dørhåndtakene også i blank sort, så blir du kvitt alt av krom på bilen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips til takboksheisen - dersom du limer på et par striper med noe gummi eller skum e.l. på undersiden av takbjelkene der takboksen tar borti - da unngår du å få merker i lakken på takboksen om du løfter den helt opp til taket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Chris A skrev:

@E.H.D vet du hvilke dimensjoner, felgbreder og ET som er godkjent av BMW på min bil? Dette på 20".

Orginale 20’’ hjulsett til f10/11 er iallfall 20x8,5 ET33 med 245/35/20 og 20x9 ET44 med 275/30/20. Om de godkjenner andre størrelser eller dimensjoner vet jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hva salg på gs i helga. Så jeg bestilte meg en DTM frontlippe. Tenkte å lakke denne i blank sort, samt tenkte jeg prøve å gjøre jobben selv. Noen tips? Fangeren er i pu. Det står på siden at den skal justeres og monteres før lakkering. 

 

EE35D70F-5C79-40A9-9AC4-CEF3153FEEFB.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.6.2018 at 19.20, Chris A skrev:

@Walkabout hva tror du? Bestilte meg en slik lippe som bildet ovenfor i helgen da det var grei pris på den. Tenkte å lakke den blanksort. Greit tror jeg siden jeg har så mye annet blanksort på min. 

Hmm, har aldri sett en slik på bil "live" så vanskelig å si... Synes generelt frontfangeren kan se litt mindre ut når lepper som strekker seg opp på fangeren lakkeres sort. Jeg ville nok forsøkt å ha den i bilens farge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Walkabout grunnen til jeg valgte denne var at den følger fangerens form på midten. Hadde org. M- performance lippe på 4 serien, dær subba jeg ned i ganske ofte på midten,  i bratte bakker, ujevne og slitte veier her og dær på Vestlandet:) Det er irriterende. Sikkert 4- serien litt lavere en 5 serien. Med tanke på farve så skal jeg prøve blanksort. Blir det helt fortj....g. Så får jeg gå for bilen farve:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # XENON pære tips S. 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...