Gå til innhold

Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # lakkering av kalippere og vask av hjulbuer. salg av bil vurderes s. 16


 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Chris A skrev:

Hadde touch på den andre bilen jeg hadde. Brukte det aldri. Spørs om det ikke er like enkelt å bare skifte hjulet.

Tusen takk for god veiledning!

 

Ser den, men om du kun er interresert i å ha LCI kontrollern så mener jeg å ha lest at det skal være plug and play. Men da får du selvsagt ikke touch funksjonen. Billigst blir det slik @Walkabout nevner, men siden det er plug and play på biler med NBT, så ville jeg nesten tatt den ekstra kostnaden for å få the real thing. 

Touch funkjsonen kan enten komme senere eller droppes helt :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Ser den, men om du kun er interresert i å ha LCI kontrollern så mener jeg å ha lest at det skal være plug and play. Men da får du selvsagt ikke touch funksjonen. Billigst blir det slik @Walkabout nevner, men siden det er plug and play på biler med NBT, så ville jeg nesten tatt den ekstra kostnaden for å få the real thing. 

Touch funkjsonen kan enten komme senere eller droppes helt :)

 

 

Det har du helt rett i:) prisen på eBay er ikke så avskrekkende. Takk for tipsene!

Vet du @///M-ini95 om man kan sjekke hvilken software versjon som er installert på bilen? Dette uten å ha bilen inn til BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Delenummeret til LCI-rammen er jeg litt usikker på, men jeg mener å huske at kanskje @Bækkmannhar kontroll på

delenummeret og sikkert kan bistå :) Bar relativt enkelt å montere, tok en liten halvtime og er en fin jobb å gjøre selv med lite erfaring.

For en husk du har, Walkabout! :D 

Delenummer for LCI rammen er 65509301374. 

Knall enkel å montere, gjort på 10-15  minutter. Fulgte denne guiden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Chris A skrev:

Begge deler egentlig. Tenker på software som blir overført fra et evt. BMW verksted.

Du kan sjekke software versjonen for multimedia og bluetooth inne på "innstillinger" og helt nederst så skal d være en meny hvor det står "software version" ell no. Denne kan du oppdatere selv ved å gå på bmw sin side  

Firmware update av bilens moduler derrimot må du til forhandler eller noen med serriøse kunnskaper og verktøy. Tror man kan sjekke versjonen man har via Ista, men ekke helt sikker. 

Sånne updates pleier sjeldent å revolusjonere bilen, men noen ganger kan bugs bli rettet på. Vet at den siste updaten nå gjør det slik at bilen tuter med hornet om man låser bilen med motoren på. Så om du ikke vil ha den funksjonen så må du få dette kodet vekk, mest sannsynlig av alle andre enn forhandler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8.4.2018 at 21.11, Walkabout skrev:

Stemmer, du har NBT ja. Jeg visste faktisk ikke at man fikk NBT i kombinasjon med det lille hjulet. Jeg vurderte å ettermontere originalt hjul, men det var relativt komplisert med koding også videre, så jeg gikk rett og slett for en eBay-løsning der man setter et større hjul oppe det eksisterende. Det er en del forskjellige løsninger der ute, men denne er den beste av de med hensyn til opplevd kvalitet og finish: https://www.ebay.com/itm/Silver-Replacement-Bigger-Multimedia-Audio-Knob-For-BMW-F20-F30-F32-F33-F34-F10/332057813703?hash=item4d503022c7:g:T4MAAOSwojRYSmst 

Delenummeret til LCI-rammen er jeg litt usikker på, men jeg mener å huske at kanskje @Bækkmannhar kontroll på delenummeret og sikkert kan bistå :) Bar relativt enkelt å montere, tok en liten halvtime og er en fin jobb å gjøre selv med lite erfaring.

Hiver meg på denne jeg også. Har også NBT, men lille hjulet (bil produsert 04.2013) så har bestilt fra eBay nå :) Takker @Walkabout!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, larserso skrev:

Hiver meg på denne jeg også. Har også NBT, men lille hjulet (bil produsert 04.2013) så har bestilt fra eBay nå :) Takker @Walkabout!

Bestilte LCI rammen rundt skjermen hos biltreff førde. Har ikke bestilt hjulet enda, er litt i tvil om jeg skal skifte hele bryteren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Chris A changed the title to Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # XENON pære tips S. 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...