Gå til innhold

Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # lakkering av kalippere og vask av hjulbuer. salg av bil vurderes s. 16


 Share

Anbefalte innlegg

On 18.6.2018 at 12.44, Chris A skrev:

Blir bra når m merkene kommer på:)

blir ikke enkelt å feste noen merker bak? Gjorde dere det @Walkabout og @Fredrik 90?

 

Mine kalipere bak har tilsvarende utforming som dine. Selv om M-merkene for de bak var ganske små fant jeg ingen måter å montere de på som gjorde det pent så har kun framme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, larserso skrev:

Mine kalipere bak har tilsvarende utforming som dine. Selv om M-merkene for de bak var ganske små fant jeg ingen måter å montere de på som gjorde det pent så har kun framme.

Har bestilt i flere størrelser. Men jeg blir nok å gjøre som deg. Har du bilde fremme og bak @larserso ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Chris A skrev:

@E.H.D hva menes med forged felger? 

Har sett litt på dette setter som ligger ute på Finn. 28.000.- med michelin ps4 dekk. Mye penger, er dem verdt det eller er det andre felger som ville vært penere og kanskje litt billigere til min? 

Link til annonse:

https://www.finn.no/122316229

Som nevnt av andre her så betyr forged at felgen er smidd ut av en aluminiumsblokk som er fremstilt med en type legering og under høyt trykk som gjør aluminiumen sterkere en om du støper felgen i en form.

Synes ikke 28000 med det jeg antar er nye dekk og felger i god stand er noen upris. 

Og med de innpressene, så trenger du ikke spacerne heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Chris A skrev:

Har bestilt i flere størrelser. Men jeg blir nok å gjøre som deg. Har du bilde fremme og bak @larserso ?

Her er et par bilder. :) Har dessverre ingen av ren bil som får det godt fram. Tok bare noen slik den står nå, skal vaske i morgen :) Fant ut at det blir bare krøll å sette på merker bak. Det er også ganske ujevn overflate der så jeg er usikker på hvor godt de blir sittende. 

IMG_7555.jpg

IMG_7946.jpg

IMG_7947.jpg

IMG_7949.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er av mine @larserso. Syns kanskje mine er litt for blå. Hvor kjøpte du fargen din? Sleit litt med å plassere merket, da der var et hull på ene side. Og og en forhøyning på den andre. Så jeg la det over hullet, kanskje ikke det smarteste med tanke på vask osv. Lett for st det river seg. Jeg ser på dette som en liten test.😁🙈 flotte felger du har på bilen. Har ikke noen fine felger liggende for for salg? 

 

8EEC7B21-7D44-4D89-A186-F595CAD43939.jpeg

E271F537-4ECB-4E2E-B42E-FCA78592A0A2.jpeg

864981F0-1669-40D0-ABAD-2CC427024F8D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Foliatec sin RS-blå og første jeg tenkte da det var gjort også var "hva i all verden har jeg gjort"... Fargen har heldigvis dempet seg en del og vart betydelig bedre da jeg fikk på merker. Hadde håpa det skulle være nærmere M5 i farge, men dette var det nærmeste varmebestandige jeg fant i fjor. Lokal forhandler ante ingenting om fargekode på M5 og kunne heller ikke skaffe lakk da... Nå synes jeg de ser bra ut etter at fargen har satt seg og jeg har blitt vant til det (og blå er diskret ifht. mange "sporty" hybrider for hvermansen). Har nå kjørt hele vinteren og alt ser like fint ut enda :) Kaliperne bak ser ganske like ut, men jeg har noe større foran der hele platen jeg har satt  merket på er flat. Kan nok fort gå hull på dine kanskje ja. Jeg kjøpte et sett med 3 par merker i ulike størrelser så se hvordan testen går og sett evt. på mindre merke.

Takker :) Det er Avantgarde M510 som også Walkabout kjører, men jeg feiget ut og har samme dimensjon framme/bak pga. xDrive og at både GS og BMW Norge var så klare på at de fraråda ulike dimensjoner. Hvorfor man får kjøpt nye biler med ulik bredde framme/bak er en annen sak, men jeg orka ikke bekymringen over fordelingskassa og mye krefter i sving. Spent på holdbarheten da det var ganske rimelige felger, men budsjettet gikk på bil denne gangen så måtte ta et kompromiss :) Tror nok Breyton og BBS som jeg har kjørt før tålte en god der mer juling. Vet ikke om noe til salgs dessverre. Ikke lett å finne felger. Hadde autosøk på Finn i hele vinter uten å finne noe som helst så endte opp med nye via Dekk1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk @larserso. Fant en annen tråd hvor du hadde lagt ut flere tips:) 

kjøpte du felger og dekk via dekk1, dersom kan du sende meg en pm. Med dimensjoner, et og kanskje hva du måtte ut med? Jeg snakka med gs (Trond) fikk tilbud på noen gs ifg4 II med continental dekk. Dem var forskjellige dimensjoner på. Men kvaliteten er vel så som så dær og. Jeg har ikke så veldig lyst å bruke alt for mye på et nytt sett. Er veldig surt å få en sårete kant da. Prøver å finne en kompromiss. Tror da denne avantgarde felgen er det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da blev det nye felger. Kjøpt brukt fra en hyggelig kar i fra Stavanger. Er på vei med posten nå. Får ikke montert dem før i mnd. Skiftet da jeg er på jobb. Han jeg kjøpte dem av hadde brukt den på en 535 i xdrive f10. Uten noe problem med lugging. Så satser på det blir bra. Felgene er Avantgarde M510 med falken fk 453 dekk med mix dimensjon. 

Oppsettet er som følger: 

Felg fremme: 8,5x20 AVANT GARDE M510 5-120 ET30 MSM 72,56

Dekk fremme: 245/35R20 (Y95) Falken Azenis FK453 

Felg bak: 10x20 AVANT GARDE M510 5-120 ET38 MSM 72,56

Dekk bak:285/30R20 (Y99) Falken Azenis FK453

78C25249-4306-4B51-847C-01EA2A013F27.jpeg

B4034C0D-A190-4453-BE96-8CDE554EFDF7.jpeg

905CB5F5-8F3D-43F9-BF38-8C5BD8D82BF9.jpeg

888E0CDF-45C7-4C9C-B757-7650E826B141.jpeg

0F65F0AD-9F1B-4AD8-B4D0-199D8085E546.jpeg

C3C45B08-58FA-41C5-A85A-6922E29ECB72.jpeg

Endret av Chris A
Endre bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Det blir bra, F11 kler Avantgarde M510 meget godt :) 

Det håper jeg og @Walkabout  både utseende messing og at bilen også liker liker dem. Nå er dine en tomme større og syns dem klær bilen din veldig godt. Bildene av din har nok gjort sitt for at jeg gikk for disse. Samt fikk jeg dem til en grei pris av en grei kar😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Chris A skrev:

Det håper jeg og @Walkabout  både utseende messing og at bilen også liker liker dem. Nå er dine en tomme større og syns dem klær bilen din veldig godt. Bildene av din har nok gjort sitt for at jeg gikk for disse. Samt fikk jeg dem til en grei pris av en grei kar😊

Takk for det, hyggelig å høre. Tror det blir meget bra med 20", er fint med litt profil på dekkene også :) Ja, jeg så annonsen på Finn så tror du har fått deg et greit sett her til en veldig hyggelig penge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Chris A changed the title to Min BMW 530 da XDrive M-Sport F11 # Titansølv metallic Shadowline # XENON pære tips S. 10

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...