Gå til innhold

80 eller 97 gr. termostat på M52?


sst079
 Share

Anbefalte innlegg

Skal bytte termostat på min 320i, men ser den kommer i to forskjellige versjoner hva gjelder åpningstemperatur. En på 80 og en på 97 grader.

Spiller det noen rolle hvem av disse man velger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har undersøkt det med termostat på M52B20 maskin.Det er er 97grader termostat du skal ha,termostaten er integrert i termostathuset.Greit å ha riktig driftstemperatur med tanke på drivstoff forbruk og slitasje av maskinen:)Rekkesekser maskinene liker å være varme og gode før man eventuelt begynner å bruke øvre del av turtall registeret.

Endret av Kristian 325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M52 har jo en driftstemperatur på 92 grader så synes 97 grader hørtes litt mye ut og 80 grader litt lite. Bmw selger termostater som åpner på 88 og 92 grader til m52 motorene. 

Selv kjører jeg med termostat som åpner på 82 grader men bilen legger seg fint på 90-92 grader når den er skikkelig varm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er enig at 97grader høres litt mye ut,men jeg regner med at det er den termostaten som er beregnet på kaldt klima:)Hadde  selv en slik 97termostat på en M52B28 maskin og den lå alltid stabilt på 90grader.Er ihvertfall den jeg får opp på alle sidene som alternativ nr.1,når jeg har gjort videre søk.Blant annet ved å søke på BMW sitt original delenummer så kommer "åpning ved 97grader"opp. Men selvfølgelig,alt ifra 88-92 skader ikke det heller:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supre tilbakemeldinger, takk😊 For meg er det ikke aktuelt med herjing på noen måte, bare «normal» kjøring. 

Skal i og for seg flytte til et strøk med vesentlig kaldere klima enn her på østlandet. Kanskje det da kan være naturlig å gå for en 97 gr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...