Gå til innhold

BMW E61 trenger råd


 Share

Anbefalte innlegg

Hmm ikke skyt meg nå men.. har en Mercedes e240 bensin V6 stvg. Absolutt elsker bilen men blir tørst så tenkte å bytte til diesel... Som tenkt som gjort 100k i budsjettet ( vet det er snaut men dog ) kikket jeg på e klasse diesler av årgang 2007 og opp. Fant et eksemplar hos forhandler som hadde fulgt alle servicer dog litt over budsjettet. Blid og fornøyd hopper jeg inn i bilen for prøvetur...ekstrem komfort,støy isolert osv..men..det er et STORT "men" den er som en båt... Duver og gynger, ingen veifølelse, sklir litt i setene osv. Forklarer selger dette etter prøvetur og han spør om jeg er vandt med BMW. Opplyser alt jeg kjører e240 stvg av den eldre generasjonen hvor han ler. Han holder dog stille da jeg forklarer ham at min er 1 av 2 importerte med adaptiv demping, parameter styring, AMG stabstag og senk 2cm lavere enn den originale avantgarde modellen(Mercedes sin litt sportiggere utgave) litt nedstemt reiser jeg hjem.. så slo tanken meg.. hvordan er E61? Kunne bmw vært noe? Har kun erfaring fra E30 325i for gode 13år siden og må si det var artig men skranglekasse delux. Er en 5serie en kombinasjon? Altså stille, behagelig men fortsatt litt morro rundt svinger osv? Hvor langt tåler disse og gå? Feil? Hva burde man se etter? Står en med HYGGELIG pris i nærheten men den har gått 270tusen km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som hadde en w211 og jeg har min e61. Han testet min og mente at både w211 og e61 er ganske lik å kjøre. Nå hadde han elegance og jeg m-sport så min er dermed hardere. Men uansett så er begge gode biler å kjøre.

Jeg likte dog ikke w211 med avantgarde, da synes jeg den ble noe den egentlig ikke er. Da var det bare hardt uten komfort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avantgarde skal da være sportslig.. s211 jeg kjørte hadde 182k på telleren, alle servicer fulgt og ekstremt strøken innvendig som utvendig...men den krenger, gir ekstremt dårlig feedback i ratt, sjalting mellom park,nøytral og drive føltes gelé aktig ut. Der liker jeg mer hakk og "klunk" som i min og en kollegas 2006 320d. Hvordan er BMW 5 serie her? Er 270k km lang på 525 preface med automat? Hva er "vanlig" feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...