Gå til innhold

Bmw E39 520D ombygd til 530D, ews, bremselys og gasspedal feil


K.F
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

he bygd om en 520d til 530d (E39), og har fått start osv,

men sliter med litt forskjellig enda:

startsperra går på avogtil, men gir kun feil på ecu, men ingenting inne på ews. syns det var litt rart?

bruker selvfølgelig ews, nøkkel og ecu fra samme bil som motoren.  er dette kun en dårlig ews modul, eller kan det være kobling osv som lager trøbbel?

bremselys står konstant på. har aldri vert problem med dette tidligere. innspill?

gasspedal fungerer ikkje. er det nok og flytte over potentiometer fra 530d ?

 

har prøvd og søkt men finner lite ang dette, tydeligvis lite med folk som bygger om 520d .. 

 

Edit:

Kan legge til att dette er blitt i orden, og det er fint mulig og bygge om 520d til 530d uten alt for masse styr :)

må ha motorfester ifra 530d, helst forstilling da det var noen braketter som manglet, men dette kunne man nok fått ordnet til på ett vis

gasspedal så måtte vi bruke potentiometer fra 530d, og legge opp 3 nye ledninger til ecu

ews feil viste seg og være dårlig nøkkel

bremselys so sto på va kun ei gåen sikring. 

oppkobling av ekstra dieselpumpe (den under førersete) er veldig enkelt, ta styrestrøm fra pumpe i tank, og legg opp ny strøm via rele fra punktene under sete. husk sikring. 

det er 3 dieselrør på M57, mot 2 på m47, eneste forskjell er att det er sirkulasjon på m57 tilbake til pumpen under førersete, og ikkje heilt tilbake til tank. vi koblet dette slik at retur går tilbake til tank uten sirkulasjon til pumpen under setet, og dette fungerte fint. (selv på høy belastning.)

 

Endret av Kjetil André Furseth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
På 8.6.2021 den 22.52, Dieselsotrør skrev:

Halla, hvilke tre ledninger ble lagt opp? Jeg sitter her med samme bygget som deg. Men trenger å få kobla opp gassen riktig.

 

forstår godt om du ikke husker, men posten er fremdeles relevant for oss som forsøker samme bygget i nåtid :)

hei, 

måtte koble opp 3 ekstra ledninger til bremsepedal husker jeg, da på 520D så var der kun ett potentiometer, på 530D så var der 2 mener jeg på. Derav dobbelt opp med ledninger. Fant pinne innganger på newtis, så kobla bare direkte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser den du har koblet opp er ulik den så vi brukte, vi koblet opp en manuell bil så brukte gasspedal ifra en 530D manuell. du har vel ifra automat når den ser slik ut? 

burde uansett ikkje ha nåke å sei, solenge det funka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
On 6/12/2021 at 1:46 AM, K.F said:

ser den du har koblet opp er ulik den så vi brukte, vi koblet opp en manuell bil så brukte gasspedal ifra en 530D manuell. du har vel ifra automat når den ser slik ut? 

burde uansett ikkje ha nåke å sei, solenge det funka :)

Tok den pedalen der fra en delebil jeg hadde liggende. Den kom fra en automatbil, tok ut kickdown switchen for at den nå skal føles som en manuell. Det fungerer som fjell! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...