Gå til innhold

Fjerne asfalt på felger


02dag
 Share

Anbefalte innlegg

Tenkte at jeg skulle rense felgene mine i går, så jeg kjøpte inn både det ene og det andre for at jobben skulle gå lett. Det viste seg å være mye verre enn jeg trodde. Helt umulig å få bort disse flekkene. virker som de er brent fast. Har prøvd med parafin, diesel og wd40. På innsiden prøvde jeg med stålull og etter mye gnikking så gikk det bort på en overflate som var ca 3 kvadratcentimeter stor.

Det blir en helvetes jobb hvis jeg skal gjøre det slik og samtidig vil det matte ned felgene.

Hva gjør jeg?

IMG-2670.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes flere gode felgrenser på markedet. 

Auto-wheel fra Bilt-Hamber fungerer veldig bra, men du må la produktene virke i 5-10 minutter. 

Bilnerden.no har det du trenger. 

Ta deg en tur innom dcn.no, der vil du finne tips og triks for og få felgene ren :) 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger en heftig felgrens. Finnes mange bra merker, men jeg sverger til Scholl Rim7. Den tar det aller meste. Men om dette er gammel dritt, så må du nok ta det flere ganger, og samtidig skrubbe litt. Alternativt kan du rubbe med f.eks. Autosol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, 02dag skrev:

Men vil noen av midlene dere nevner gjøre felgene matte?

Ikke i utgangspunktet, men du skal være litt forsiktig med bruk av syrebasert rens, spesielt om du allerede har klarlakk flassing på felgene. Skader ikke å blande ut litt med vann først og ikke bruke en børste som riper så ekstremt. Dersom dette er asfalt og ikke bremsestøv vil jeg anbefale å bruke en alkalisk avfetting som f.eks. Prickbort først og deretter en god felgrens.

Endret av Poppy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at det er en blanding av bremsestøv og asfalt. Skal prøve prickbort først og deretter en av de syrebaserte dere anbefaler. Noen forhandlere i bærum/hønefoss området tror du?

Endret av 02dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt inn prickbort og foretatt en liten test. Jeg må si at dette virker veldig lovende. Sprayet på og lot det virke noen minutter og helt uten å bruke krefter så ble testpartiet veldig bra, se bildet. Jeg tipper at å gjøre dette flere ganger så vil det bli perfekt. Har bestilt Auto wheel fra bilmerkene og hvis den er like effektiv som prickbort så blir dette bra. Tusen takk til alle som har bidratt  i denne tråden :-D

01B14F64-E145-4DD5-AFED-00045F6029E6.jpeg

2A1E5797-279A-4560-B490-6B5FE6D8866B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva man får til med riktige midler. Bare pass på så ikke prickporten får tørke inn. Se under for et sett felger jeg fikset for litt siden. De ble dynket med en miks av WAXD Strike/Tarmac remover (ca tilsvarende Prickbort) og Scholl rim7. Dette ble resultatet uten særlig anstrengelse, og dritten var mange år gammel. Du får nok felgene dine fin igjen skal du se.

IMG_2362.JPG

IMG_2363.JPG

IMG_2364.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...