Gå til innhold

Remskive!!? Hjelp :)


Simone83
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! 
Hadde noe grusomt kakkel-lyd her for noen dager siden da jeg skulle ut å kjøre. Så fikk jeg en bekjent om å se på bilen og han mener det er noe gærent med remskiva... Den står helt på skeiva ser det ut som.
Hvordan finner jeg ut dette uten å må ta den på verksted? og er det vanskelig å komme til?

Legger ved et bilde her på hvordan det ser ut.. :) Håper noen snille karer kan hjelpe meg.. 

31189756_10160251916110335_7064928912215638016_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Daniel. skrev:

Er vibrasjonsdemperen. Relativt vanlig problem på 2 liter diesel.

Om du ikke har verktøy osv til å bytte selv, så må du på verksted, da den sitter noe jævlig godt fast. :)

Okei :) fikk høre det kaltes remskiva :P hehe... så du ser at den er gåen liksom? er så kjipt da jeg nettopp har dulla og ordna med bilen.. men men .... er det fort/lett å bytte? bare man får den løs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Simone83 skrev:

Okei :) fikk høre det kaltes remskiva :P hehe... så du ser at den er gåen liksom? er så kjipt da jeg nettopp har dulla og ordna med bilen.. men men .... er det fort/lett å bytte? bare man får den løs?

Ja det er jo en reimskive også, men er gummi i midten (som utifra bildet ser ut til å være på vei til å revne, siden den er skeiv). Så det er en vibrasjonsdemper.

Nja, vil ikke akkurat si det. Som sagt så pleier de å sitte veldig godt til, ser enkelte ikke får av bolten med vanlig muttertrekker heller. Må i såfall prøve med en latmannsarm og jævlig lang forlenger for å få nok moment til å kanskje få løsnet den. :P

Ikke sikkert det koster så allverdens mye å sette på et verksted for den jobben (med mindre du går til BMW), men det får du bestemme selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slavearbeider'n skrev:

Vet mange drar motoren på starteren for å løsne bolten. Mener at bolten er links også. Ligger mange videoer på youtube om hvordan du enklest kan løsne bolten. 

Så en på Facebook som skulle gjøre den, og hele fronten ble løftet opp :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Daniel. skrev:

Så en på Facebook som skulle gjøre den, og hele fronten ble løftet opp :lol:

Ja da tror jeg ikke jeg prøver meg på det 😛 hehe .. må nok bare se om jeg finner en sterk mann som kan dra til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis hjelper det ikke med en sterk mann. Jeg prøvde å holder bilen i 5. gir og trykte det vi klarte på bremsa, mens vi brukte et 2 meter stål rør uten på en 3/4" latmannsarm, men det eneste som skjedde var at bremsen glapp på skivene, da man ikke kan ha motor i gang.

Så det endte opp med en truck over motor med gaflene, feste stålrøret i ene gaffel for å så å gi den 4-5 ganger på starter, da kom den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et liten presisering til alle dere som har gode (kjærring)råd. Husk at den skal skrues fast like hardt som den satt igjen. Er jo ikke noe lettere det. 

Et verksted som har det riktige verktøyet bør jo ikke bruke stort mere enn en time på denne jobben. Da er du i vertfall sikker på at man får skrudd den ordentlig fast igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...