Gå til innhold

Airbag feil på E53


Vegarlund
 Share

Anbefalte innlegg

Klarte å koble ifra side airbagen i førerdøra uten å koble fra batteriet. Airbag lampa lyser og får ein feilkode på side airbag. prøvd med alle mulige diagnose verktøy uten hell. 

Jæger sentrum klarte ikkje å slette feilkonden heller. Dei måtte ha ein teknikker sa dei... 

Nokon som veit ka som må gjerast? kan ein kode den på nytt med eit program? Bilen er ein 05 E53.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en 2005 modell, så har du nok en SRS Airbag ECU som kan fikses via diagnosekontakten. Det enkleste tror jeg er å bruke BMW Scanner 1.4 da den har en funksjon som gjør at man kan overskive EEPROM memory i ECU'en.

Filene BMW Scanner bruker ser noe ala slik ut hvis du lagrer EEPROM memory fra en slik SRS modul:

--------------------------------------------------

29-04-2018_001-34-52.log
E39_528iA_DM61_ZCS
SRS_eep.bin
SRS_wr.bin

---------------------------------------------------

Status til SRS ECU ligger i filene SRS....Begge skal være identiske i innhold.
Disse er eksakt 768 bytes store. Det du kan gjøre er å søke på nettet etter en slik BIN fil som er tatt fra en feilfri modul og laste den inn i SRS ECU med BMW Scanner. Jeg har en eldre modul enn du og på min er det enda mer plundring for å få det til å fungere, men det fungerte iallfall for meg. Når filen er lastet inn og du har sjekket at modulen fungerer via diagnose og lyset er borte, så gjenstår det bare å skrive rett VIN inn i modulen. Det klarer også BMW Scanner greit på enkleste vis. Kan ikke gi deg mer info, spesielt siden du har en nyere versjon av modulen. Jeg brukte Carprog v.10.05 med spesiell kabel og endel lodding. Så burde være mye enklere på din versjon.

Lykke til!

 

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...