Gå til innhold

F11, problemer med elektrisk bakluke og hengerfeste.


MikkeM
 Share

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en F11, 2011 modell (produsert i nov. 2010). Den har elektrisk bakluke og elektrisk hengerfeste. Problemet er at jeg ikke får åpnet bakluken. Jeg får heller ikke inn hengerfestet igjen. Jeg får kun åpnet selve glasset på bakluken. Jeg hører det klikker i releer eller noe lignende når jeg trykker inn knappen til både bakluka og hengerfestet, men ingenting skjer. Det lille grønne lyset på hengerfesteknappen lyser heller ikke. 

Jeg har hatt opp microbryteren i bakluka, men denne var det ikke noe galt med da det gikk strøm gjennom den når den ble trykket på. Har sjekket sikringer. Har en sånn Carly sak hvor jeg får opp feilkoder på både luka og hengerfestet, men disse feilkodene sier meg ingenting. Google hjalp heller ikke.

Disse feilene oppstod ikke samtidig, men det var ikke langt mellom.. Vet ikke om det er mulig at det kan være en sammenheng eller om det er tilfeldig.

Noen som har noen ideer, evt hatt samme feil? Legger ved bilder m/ feilkoder.

Mvh

Anders

Screenshot_20180428-184718.png

Screenshot_20180428-184726.png

Screenshot_20180428-184800.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,  det er vel noe sånt jeg mistenker også utifra feilkoder.. Men vanskelig å finne ut av,  spesielt uten noe koblingsskjema. Har gått over det jeg har funnet av jordingspunkter.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på ledningsnettet til hengerfestet. Det du kobler på kontakt fra henger. Det hender iblant at det skjer noe der. Ta den fra hverandre og rør litt på kablene,og prøv bakluka da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd det også. Demonterte deksler i bagasjen sånn at jeg kom til låsen. Fikk hektet på en wire sånn at jeg hvertfall ha en manuell åpning av luken. Når jeg åpner den manuelt så fungerer alt som det skal. Den går automatisk opp og ned igjen og låser seg selv. Problemet er at den ikke låser seg opp. Kan vel være selve låsen, evt signalene som ber den åpne som ikke kommer frem.. 

Det blir verkstedet som får teste og måle seg frem til dette tror jeg .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...