Tindis

Spon i diselsystem F11

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som kan hjelpe meg med tips?

Min F11 (520D - 2011mod) havarerte og det er fra Billia konstatert spon I diselsystemet!

Iflg Bilia kommer dette fra tørr høytrykkspumpe som har avgitt spon som er I hele systemet og de anslår rep til ca 100 000,-

Dette kan da umulig stemme? Hva gjør man med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen maskinforsikring.

Vanlig kasko dekker ikke dette og man må ha spesifikk maskinforskring..............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

25 minutter siden, Tindis skrev:

Hei,

Noen som kan hjelpe meg med tips?

Min F11 (520D - 2011mod) havarerte og det er fra Billia konstatert spon I diselsystemet!

Iflg Bilia kommer dette fra tørr høytrykkspumpe som har avgitt spon som er I hele systemet og de anslår rep til ca 100 000,-

Dette kan da umulig stemme? Hva gjør man med dette?

Min søster  har opplevd akkurat det samme med sin X1, bilen står hos Bavaria i Oslo. Hun har forsikring som dekker kostnad.

Hvor har du fylt diesel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
38 minutter siden, Ampera skrev:

Hvor har du fylt diesel?

Litt nysgjerrig på dette selv. Er ALL diesel i Norge så tørr at pumpa skjærer seg, evnt. hvor skal man holde seg unna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Litt nysgjerrig på dette selv. Er ALL diesel i Norge så tørr at pumpa skjærer seg, evnt. hvor skal man holde seg unna?

Det er svakhet på disse høytrykkspumpene. CP4.

Endret av lagunilla

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
53 minutter siden, Daniel. skrev:

Det kan dessverre stemme jo.. :(

Har du erfaring med dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, ///M-ini95 skrev:

Litt nysgjerrig på dette selv. Er ALL diesel i Norge så tørr at pumpa skjærer seg, evnt. hvor skal man holde seg unna?

Er all diesel tørr? Hva mener du med tørr? Diesel er diesel iht spec fra raffineriet basert på internasjonal standard. Diesel skal være tørr (fri for vann)

Vi har lavt svovelinnhold i diesel i norge, drivstoff generelt. Det kan påvirke Bosch CP4 smøringa/stemplene. En viss mengde svovel er god å ha til smøring (ikke nikasil-motorer). Men igjen, er vel kanskje en av de mest brukte dieselpumpene i verden så er problemet så stort egentlig? 

Tindis, veldig trist å høre. Jeg syns 100000 høres litt voldsomt ut. Jeg ville anbefalt å høre hva det koster i sverige og tyskland. Det koster deg ca 10000 spenn å sende bilen ned dit på lastebil. Ofte fikser de det for halve prisen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 minutter siden, quandt1960 skrev:

Er all diesel tørr? Hva mener du med tørr? Diesel er diesel iht spec fra raffineriet basert på internasjonal standard. Diesel skal være tørr (fri for vann)

Vi har lavt svovelinnhold i diesel i norge, drivstoff generelt. Det kan påvirke Bosch CP4 smøringa/stemplene. En viss mengde svovel er god å ha til smøring (ikke nikasil-motorer). Men igjen, er vel kanskje en av de mest brukte dieselpumpene i verden så er problemet så stort egentlig? 

Tindis, veldig trist å høre. Jeg syns 100000 høres litt voldsomt ut. Jeg ville anbefalt å høre hva det koster i sverige og tyskland. Det koster deg ca 10000 spenn å sende bilen ned dit på lastebil. Ofte fikser de det for halve prisen

Takk for tips👍🏻 Skal sjekke litt forskjellige alternativ!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   1 medlem