Gå til innhold

Grovere gange og risting E39 M5


Thundercoil
 Share

Anbefalte innlegg

Litt vagt og hadde dårlig tid til jobb, så har ikke fått testet å slå av/på tenning en gang. 

Det har seg hvert fall slik at jeg hadde rekkevidde på 50km med bensin. Fylte en skvett og kjørte videre mot jobben. Dro på litt inn på motorveien i 2. gir, gikk rett i 5. gir og lå stabilt i 90-100 km/t. Etter et par minutter endret motor/eksoslyd seg til å bli litt grovere. Trakk også dårligere. Kjenner en svak vibrasjon i hele bilen. Når jeg stoppet for lyskryss og sto på tomgang, kjente jeg at motor vibrerte så kraftig at hele bilen vugget. Merker det mindre i fart og den oppførte seg likt hele veien til jobb.har ingen motorlamper e.l. og BMW scanneren min er ødelagt, så hører her på gøy, om noen har vært borti lignende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Thundercoil skrev:

Litt vagt og hadde dårlig tid til jobb, så har ikke fått testet å slå av/på tenning en gang. 

Det har seg hvert fall slik at jeg hadde rekkevidde på 50km med bensin. Fylte en skvett og kjørte videre mot jobben. Dro på litt inn på motorveien i 2. gir, gikk rett i 5. gir og lå stabilt i 90-100 km/t. Etter et par minutter endret motor/eksoslyd seg til å bli litt grovere. Trakk også dårligere. Kjenner en svak vibrasjon i hele bilen. Når jeg stoppet for lyskryss og sto på tomgang, kjente jeg at motor vibrerte så kraftig at hele bilen vugget. Merker det mindre i fart og den oppførte seg likt hele veien til jobb.har ingen motorlamper e.l. og BMW scanneren min er ødelagt, så hører her på gøy, om noen har vært borti lignende. 

Coil som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket noe så enkelt som pluggene?

Har disse motorene problemet til sekserne, nemlig at toppdekselpakning sprekker og olje kommer ned i plugghullet og skaper feiltenning? Verdt å sjekket ut kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E60 vet jeg coilene slår ut på diagnose, men ikke nødvendigvis i klartekst. Mener det står "Misfire cylinder 1" eller noe i den duren, usikker på om det gjelder E39. Men nærliggende å tro at du vil få opp et eller annet som kan peke deg i riktig retning ved diagnose i allefall :)

Slenger meg forøvrig på diagnosen til folket, dette høres ut som du mista en sylinder på veien til jobb. 

Den "gamle" måten å sjekke coilene på er å nappe ut en og en, hvis gangen endrer seg er den ok - hvis motorens gange ikke endrer seg har du funnet synderen.

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En defekt coil kan vel slå ut som feiltenning på den sylinderen det gjelder. Litt derfor man av og til kan lete seg fram til at det er coilen er dårlig hvis man flytter om på den som kommer på diagnosen og en annen å ser om problemet flytter seg med coilen :)

Skal sies at på den E39en jeg hadde så skjedde noe tilsvarende når det var farlig lite bensin igjen på tanken. Fikk litt dyp og ugjevn tomgang og bilen vugget litt. Forsvant mens jeg fyllte på mer bensin.

Men så var dette en sleten 520i da.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være den har hatt seg en hikkebyge pga lite bensin. Når jeg var ferdig på jobb og startet den opp, så var den helt lik som før jeg parkerte, men etter sånn 20 sekunder ble gangen fin igjen og den oppførte seg som normalt. Holdt turtallet under 2500 hele veien hjem og tok det rolig, men det gikk hvert fall helt fint. Kan også være at coilen fusker litt og detter ut sporadisk. Det merker vi fort. :P Skal hvert fall få lest ut feilkodene en av dagene og se om det er noe der. 

Jeg fylte også bare for 150kr i dag, siden bensinen lå på godt over 16kr, så kanskje alt rant vekk fra "sluket" når jeg dro på. Haha. Vet ikke helt hvordan innsiden av tanken ser ut, men har hørt rykter om E39 M5 og bensinkutt i brå svinger og drifting osv. Bare synsing mao. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Thundercoil skrev:

Kan være den har hatt seg en hikkebyge pga lite bensin. Når jeg var ferdig på jobb og startet den opp, så var den helt lik som før jeg parkerte, men etter sånn 20 sekunder ble gangen fin igjen og den oppførte seg som normalt. Holdt turtallet under 2500 hele veien hjem og tok det rolig, men det gikk hvert fall helt fint. Kan også være at coilen fusker litt og detter ut sporadisk. Det merker vi fort. :P Skal hvert fall få lest ut feilkodene en av dagene og se om det er noe der. 

Jeg fylte også bare for 150kr i dag, siden bensinen lå på godt over 16kr, så kanskje alt rant vekk fra "sluket" når jeg dro på. Haha. Vet ikke helt hvordan innsiden av tanken ser ut, men har hørt rykter om E39 M5 og bensinkutt i brå svinger og drifting osv. Bare synsing mao. 

Jeg hadde ----- i range på søndag på min så tror ikke lite bensin er synderen. Kan nok være coilene som nevnt som tuller ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...