Gå til innhold

Løst: F11-plutselig et lass med feilmeldinger


Ø.Johnsen
 Share

Anbefalte innlegg

Hentet bil fra verksted tidligere i dag, helt fin kjøretur hjem på ca 1 time, samt noe småkjøring hjemme. Plutselig dukker det opp en feilmelding på bremser, kommer en sterk brent lukt i kupeen. Etter dette en rekke feilmeldinger som kommer hver gang jeg starter bilen: bremser, kamera, kollisjonsvarsling, fotgjengerbeskyttelse, belstestrammere og airbag feil, chassis og stabilitetsprogram. Merker at servostyringen ikke virker. Får også hele tiden beskjed om å trykke på bremsen (som jeg gjør) når bilen skal i gir. Først spratt den bare tilbake til park/nøytral men fikk den i gir i sted. 

Tror ikke jeg våger å kjøre de 5milene til merkeverksted. Men lurer selvsagt på om dette kan bære noe så enkelt som en sikring som er røket. 

Noen som har noen ide?

Endret av Ø.Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Comfort access ja, en av tingene de skulle fikse på verksted var å bestille nytt håndtak. Prøve å disable Comfort access?

Batteriet har godt lading/er nær fult. Sjekket dette rett etterpå. 

Mer når alle hjelpesystem som kommer opp med feilmelding. Veldig usikker på om jeg tør kjøre de 5 milene til merkeverksted. Jeg tenker det kan være en sammenheng mellom at de har jobbet med bilen og at dette skjer nå..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme feil på min f10. Trodde det var batteriet, byttet den og samme feilene var der fortsatt. Etter et besøk på verksted viste det seg å være kortsluttning i venstre ca håndtak bak da dcs er koblet gjennom. diagnosen viste feil på dcs hos meg. Sjekk sikringene, de hadde røket på min bil

2DF21A63-DBB4-4866-98CB-1117FF1C8F8C.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte sikringene for alle funksjonene byttes? Noen som har link til oversikt over sikringene? Ligger de innenfor hanskerommet? En god del av feilene på bildet er jo de samme. Ingen tilgang på håndboken i bilen, samt at Comfort access på alle dører er fucked

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var bare en sikring så vidt jeg husker som ble byttet og det var til comfort access. På min koblet de vekk den slik at alt fungerte normalt igjen. Må ha ny dørhåndtak for at comfort access skal fungere på venstre bakdør. Håndboka ligger vel inne i idrive mener jeg? Ring til Alf Lie motor evnt, det var de som fiksa min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke tilgang på håndboken i iDrive(nok en ting som er affisert). Får prøve å Google  sikringen til Comfort access

Har bestilt nytt håndtak, tar fort 2 uker før det blir fikset

Endret av Ø.Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes! Update. Den skyldige var sikring nr 2, en liten fis på 5amp. Skiftet denne og koblet fra den store pluggen på håndtaket som jeg har forstått er til CA. Ingen feilmelding når jeg slår på. Satser på at det holder seg slik til håndtaket skal skiftes om ca 2 uker. Tusen takk for tips og hjelp Jass👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...