Gå til innhold

Skjønner ikke bæra av dette...(M52TU/M54)


xracer
 Share

Anbefalte innlegg

I forkant og bakkant av toppen er det en bolt som det festes en jording på. Andre enden festes på ene skruen på coil. Da jeg tok av toppdekselet så det sånn ut under. Merk at det ikke er noen skader på undersiden av toppdekselet. På bildet under ved rød pil (1) sitter det rundt bolten nederst en metallskive. Over der en plastring. Over der igjen en skive igjen og noe som ligner en o-ring.  Disse skivene gjør at det bygger 2-3mm høyere der enn anleggsflata til pakningen rundt coilhull ved siden av. På toppdekselet er anleggsflatene flush på coilhull og hull som skal gå over jordingsbolten. Dette måtte jo gå galt når jeg skulle montere dekselet på. Studerte ikke dette nøye før montasje desverre og resultat ble en liten sprekk i toppdekselet. Når jeg studerer bilde fra YT av samme bolten, er det ikke noen skiver å se der og det høres jo fornuftig ut da begge anleggsflatene blir flush med hverandre. På delebildet på Koed.no, så ser det ut for at det er samme bolten der som på de 2 midtre, altså uten disse skivene. For å få sammen dette igjen uten å torque sprekk igjen, måtte jeg bare fjerne disse. Så lurer derfor på om jeg får noe tull med jordinga nå etter dette?

Første bilde. Slik så det ut etter tok av dekselet. Hvordan kunne dette holde tett og ingen skade på toppdekselet under?

Andre bilde. Slik jeg mener det burde være og som det så ut fra YT.

Tredje bilde. Bolt ala den på YT bilde.

 

 

 

thumbnai12.jpg

15.jpg

bolt.jpg

Endret av xracer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det var så mange inputs å velge mellom her, ble det for vanskelig å velge. Derfor fjernet jeg de skivene, satte isammen bilen og tok en prøvestart av den overhalte Vanos'en. Alt funker finfint nå. Ingen ujevnheter på turtallet fra kald til varm motor. Tut og kjør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...