Gå til innhold

Elektrisk problem/strøm trekk? BMW E87


heineoen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en BMW E87 2009 modell.
Har fått 2 snodige problemer med bilen, skriver begge da de kom på likt (derfor lurer jeg på om de kan ha en sammenheng?).

Problem 1:
Feilkoden som dukker opp på dashbordet: CC ID261
Symptom: Vinduet på førersiden bak, går ikke ned. Trykker man mellom 3-8 ganger på vindusbrytern så fungerer vinduet som normalt igjen. Både opp og ned på første forsøk etter jeg har fått "trykket den i gang"🙄

Problem 2:
Bruker jeg ikke bilen mer enn ca. 2 ganger i uka så er den helt tom for strøm. Den er så tom at den ikke reagerer når jeg trykker for å låse den opp. Målte batterispenningen i dette tilfellet til 5v (AGM batteri).
Når bilen ikke er HELT død fordi den har stått stille over en stund så er den helt normal. Start/Stop fungerer og lyktene tennes når jeg låser opp bilen.

Alle tips mottas med stor takknemlighet!🙂

Oppdatering: Dette er forøvrig strømtrekket jeg måler (mellom minus pol på batteriet til minus ledningen fra bilen) etter 1 time i låst tilstand. Vet ikke om dette er normalt.

IMG_0083.thumb.JPG.8e6677eaacc9dc89cb0da689a23e9949.JPG

Endret av heineoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,1A trekk blir fort en del. På 24t så har du trukket 2,4Ah. Blir ganske mye når bilen har stått noen dager. Du kan begynne å nappe ut sikringer når du måler strømtrekk for å se om det plutselig stopper. Kan starte med vindusheisen siden den har vist tegn til tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...