Gå til innhold

Lakkskader


 Share

Anbefalte innlegg

Det sorte/mørkegrå er sannsynligvis utenpåliggende(?) Det kan du isåfall rubbe bort med maskin og grovt polermiddel. Prøv det først. Så er punktlakkering (typ Micropaint) neste steg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor dype er skrapene? 

Ut ifra hva jeg kan se, så er det sorte fra motparten sin bil eller det objektet som er kommet borti bilen din.

Ser det er noen steder det er skrapt dypere, her trenger du lakk. Du kan prøve med clay og polering for å se hva som er igjen. 

Endret av Knoett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for nyttige svar. Viste seg at mesteparten var maling fra garasjeveggen, men mangler 4-5 mm lakk rett under baklyset. Som nevnt av dere så må jeg nok legge lakk der for å få det bra. Har ikke prøvd med poleringsmiddel eller rubb enda, men vises svakt noen riper i lakken ved sollys, så tenker at mesteparten kan bli borte med polering el rubb da? ikke gjort slikt før, så usikker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre.

Ut ifra hva du skriver så ville jeg testet med clay og polering. Clay for å få bort skitt og urenheter i lakken og polering for glans og bli kvitt swirls og RDS. Legg deretter i lakk med lakkstift med bilens fargekode og tilpass med polering og sandpapir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...