Gå til innhold

Nye dekk til F10 som ikke støyer


gunvinje
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg kjører i dag på ContiSportContact 3e SSR * (runflat) på 245/45 R18, og de støyer mye på grov asfalt. Jeg kjørte i Tyskland i fjor sommer, og det var faktisk ubehagelig med den summingen i bilen hele tiden. I år skal vi kjøre til Skottland, og derfor blir det nye dekk på skuta. Så da trenger jeg noen gode dekk som støyer minst mulig.

Hva med å sette på Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 for Jaguar? De ligger på 67 dB målt utvendig støy, 2 dB lavere enn det vanlige dekket. Link
Eller bør denne bilen ha Michelin Pilot Sport 4? Dette dekket er på 71 dB, og har C på rullemotstand (B på GY)? Men da er jeg redd for at det blir mer støy i kupeen.

Jeg kjørte riktignok Michelin HP 19" på min forrige F10, og de var ikke helt stille heller. Men de var også runflat.

Skal jeg ta sjansen på Goodyear-dekket?

*God bilsommer*

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å velge bort runflat vil gjøre underverker for støyen :) asymetric 3 er gode dekk på det meste og lavt støynivå. Men min anbefaling er hankook s1 evo2. Lav støy og myk gummi :) gode prestada i tester.

Michelin har den beste kvalitet på dekkstamme og la oss si de indre kvalitetene. Samtidig er slitestyrken utrolig bra. Men det ee nok noe mer støy i disse pga stivere gummiblanding.

Endret av Evopower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Otis said:

Siste test av sommerdekk gir Falken Azenis fk510 gode skussmål for lavt støynivå. 

Ellers er jo As3 som du tenker på rimelig bra mht støy.

Falken er sikkert et godt dekk, så det får jeg ta med i vurderingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Evopower said:

Bare det å velge bort runflat vil gjøre underverker for støyen :) asymetric 3 er gode dekk på det meste og lavt støynivå. Men min anbefaling er hankook s1 evo2. Lav støy og myk gummi :) gode prestada i tester.

Michelin har den beste kvalitet på dekkstamme og la oss si de indre kvalitetene. Samtidig er slitestyrken utrolig bra. Men det ee nok noe mer støy i disse pga stivere gummiblanding.

Jeg ser at Hankook Ventus S1 EVO 2 K117 har gode egenskaper og ligger på 70 dB. Sikkert et kjempebra dekk også. Men som du sier, så er nok mye gjort med å velge bort runflat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 23.5.2018 at 21.11, gunvinje skrev:

Da er nye dekk bestilt hos Skruvat. Byttdekk.com og Dekkonline.com svarte ikke på epost på 48 timer, så da blir de diskvalifisert.

Link

Håper det blir bra. Skal tross alt kjøre noen mil i sommer.

Gi gjerne tilbakemelding her hvordan de oppleves :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutes ago, papertiger said:

Gi gjerne tilbakemelding her hvordan de oppleves :)

Det skal jeg gjøre. De ble sendt fra Sverige i dag, så da nærmer det seg. Jeg fikk også bekreftet fra Goodyear Dunlop i Sverige at dekkene godt kan benyttes på F10, selv om de anbefaler 245/45R18 100Y EAG F1 ASY 3 *MOE XLROFFP RunOnFlat på 69 dB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte bil i fjor så stod det Falken FK453 foran og FK510 bak. Synes egentlig at det var en del romlelyd i dem så jeg ble litt overrasket av at Falken kom så godt ut på støy.  I forrige uke hadde jeg bilen på Eu kontoll og da var casterstag foringene på begge sider defekt. Fikk bytta de forleden dag og nå er bilen veldig rolig og fin så dårlige casterstagforinger kan altså lage en støy som kan minne både om hjullager som ikke er helt bra eller noe som minner om dekkstøy som jeg trodde at jeg hadde. 

Så Falken FK510 er nok et godt valg med tanke på støy. Jeg har også mixed dekkdimensjon og Xdrive og Falken fungerer bra selv om det tilsynelatende er 2 forskjellige serier FK510 og FK453

Endret av Hpi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Hpi said:

Når jeg kjøpte bil i fjor så stod det Falken FK453 foran og FK510 bak. Synes egentlig at det var en del romlelyd i dem så jeg ble litt overrasket av at Falken kom så godt ut på støy.  I forrige uke hadde jeg bilen på Eu kontoll og da var casterstag foringene på begge sider defekt. Fikk bytta de forleden dag og nå er bilen veldig rolig og fin så dårlige casterstagforinger kan altså lage en støy som kan minne både om hjullager som ikke er helt bra eller noe som minner om dekkstøy som jeg trodde at jeg hadde. 

Så Falken FK510 er nok et godt valg med tanke på støy. Jeg har også mixed dekkdimensjon og Xdrive og Falken fungerer bra selv om det tilsynelatende er 2 forskjellige serier FK510 og FK453

Interessant. Nå har jeg Xdrive, men lik dimensjon på alle hjul. Jeg merker ikke noe vibrasjon, men en romlelyd som høres litt for mye. Det starter i 60/70 km/t, og er relativt ubehagelig i 150+ på Autobahn. Bilen er 2015 (sept. 2014), og har gått ca. 50'. Det er heller ikke forskjell om jeg kjører rett eller i sving.

Dekk blir sikkert skiftet denne uken, så da har jeg i alle fall fått testet ut det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er nye dekk kommet på bilen, og støynivået har gått ned. Romlingen er borte, men det er fremdeles litt susing fra dekkene. Kupéen burde vært litt bedre dempet enn dette, synes jeg. Men både jeg og kona er fornøyd, så da er vi klar til ferietur.

Da er neste prosjekt å koble opp nytt BMW-kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 6/23/2018 at 3:34 PM, Otis said:

Ble det AS3? 

Det ble det. og jeg har nå fått testet de skikkelig. Sjekk neste post.

Endret av gunvinje
Feil plassering av bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nå kjørt sommerturen fra Ålesund til Inverness, og via Irland tilbake. Kiel-ferga begge veier hjelper også på hvile underveis. 14 dagers tur med alle mulige slags veier. AS3-dekkene er i alle fall lettrullende, og det merker jeg godt på forbruket. Dette er 190hk. Jeg hadde tidligere 184hk, men den hadde større forbruk på høyere hastigheter.

image.png.78dcc0f129ddc582ec9fc1e51655b7f0.png

Den verste asfalten var i England, skikkelig grov type. Den støyer samme hva en er skodd med. Men jeg er fornøyd med byttet når det gjelder komfort, og dekkene er veldig retningsstabile på slitt og sporete asfalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...