Gå til innhold

Stjernemerkede dekk -- igjen...


TRF
 Share

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, ahj skrev:

Hva er bredden på felgene? 8" og 8.5"? :) 

 

19 minutter siden, Gorg skrev:

Mener det ja :) Smale felger 😂

8" framme og 9" bak på F34 :) 

F30/31/32/33/36 har 8,5" bak. Rart nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Eivind320x skrev:

@Gorg  felgene dine heter M dobbeleiker 598. 8x19 ET30 ( 8522,50kr) foran og 9x19 ET42 (9377,50kr) bak.  Da kan du bruke disse foran

Dekkonline 225/45-19

bak

Dekkonline 255/40-19

 

Ser ut som at det bare et to å velge mellom. Pirelli P Zero RFT og Continental Contisport Contact SSR

Bridgestone har ingen som passer til begge dimensjoner, fikk svar fra Bridgestone importøren i Norge via Vianor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Gorg skrev:

Ser ut som at det bare et to å velge mellom. Pirelli P Zero RFT og Continental Contisport Contact SSR

Bridgestone har ingen som passer til begge dimensjoner, fikk svar fra Bridgestone importøren i Norge via Vianor

Mine erfaringer med Bridgestone S001 på to BMWer (F20 og F36) tilsier at jeg holder meg borte fra de og prøver alt annet først :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter enda mer leiting og ingen nye funn så er det bare to stjernemerkede dekk som jeg kan ha (på samme dim som på eksisterende dekk)

Continental ContiSportContact 5 SSR 4 stykk: 9786,-

blanc.png
Continental ContiSportContact 5 SSR 255/40 R19 96W *, mit Felgenrippe, runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Pirelli P Zero runflat 4 stykk : 10212,-
blanc.png
Pirelli P Zero runflat 255/40 R19 96W *, mit Felgenschutz (MFS), runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Hva ville dere ha valgt? Noen som har brukt Continental dekka?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Gorg skrev:

Etter enda mer leiting og ingen nye funn så er det bare to stjernemerkede dekk som jeg kan ha (på samme dim som på eksisterende dekk)

Continental ContiSportContact 5 SSR 4 stykk: 9786,-

blanc.png
Continental ContiSportContact 5 SSR 255/40 R19 96W *, mit Felgenrippe, runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Pirelli P Zero runflat 4 stykk : 10212,-
blanc.png
Pirelli P Zero runflat 255/40 R19 96W *, mit Felgenschutz (MFS), runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Hva ville dere ha valgt? Noen som har brukt Continental dekka?

Conti runflat slites veeeldig fort er det jeg har opplevd på to forskjellige biler. Pirelli har jeg ikke prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Gorg skrev:

Etter enda mer leiting og ingen nye funn så er det bare to stjernemerkede dekk som jeg kan ha (på samme dim som på eksisterende dekk)

Continental ContiSportContact 5 SSR 4 stykk: 9786,-

blanc.png
Continental ContiSportContact 5 SSR 255/40 R19 96W *, mit Felgenrippe, runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Pirelli P Zero runflat 4 stykk : 10212,-
blanc.png
Pirelli P Zero runflat 255/40 R19 96W *, mit Felgenschutz (MFS), runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Hva ville dere ha valgt? Noen som har brukt Continental dekka?

Har samme bil (f34) og samme felger (598) som deg.... ja det ser ut som det er dårlig med stjernedekk for oss. tenkte på goodyear men de har bare bakdekk som passer, ikke framdekk. det er vel bare å putte bomull i øra og tape fast hendene på rattet å peise på..  neida det er ikke så ille bare irriterende med støy og sporing når man ønsker mest mulig komfort. Mulig man bare må svelge run flat kamelen og heller fokusere på det positive med bilen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, bytterga skrev:

Har samme bil (f34) og samme felger (598) som deg.... ja det ser ut som det er dårlig med stjernedekk for oss. tenkte på goodyear men de har bare bakdekk som passer, ikke framdekk. det er vel bare å putte bomull i øra og tape fast hendene på rattet å peise på..  neida det er ikke så ille bare irriterende med støy og sporing når man ønsker mest mulig komfort. Mulig man bare må svelge run flat kamelen og heller fokusere på det positive med bilen.

 

 

Eller du kan kjøpe to felger til 8522,50 pr.stk også kjøre akkurat de dekkene du vil 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Eivind320x skrev:

Eller du kan kjøpe to felger til 8522,50 pr.stk også kjøre akkurat de dekkene du vil 😝

eller kjøpe en felg nå og en til våren...  føles bedre på pengeboka :-) 

kan nå hende jeg må ha meg piggdekk til vinteren også, har aldri kjørt piggfritt så det blir nå moro å prøve men er skeptisk. blir mye dekk kjøp hvis piggfritt ikke faller i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte som nevnt mail til Michelin og spurte litt rundt dette med nylansering av stjernemerkede dekk osv. Fikk nå svar:

Sitér

BMW har väldigt höga krav på sina fordon och tillbehören, bland annat däcken. Enligt information vi fått direkt från BMW så rekommenderar dom att, om man har xDrive, endast montera däck som är godkända av BMW, dvs har BMW-märkning (stjärna *). Om du monterar däck som inte är godkända av BMW i en bil med xDrive kan du få problem med den automatiska växellådan och den elektriska kraftfördelningen, samt om bilen fortfarande har garanti slutar den att gälla om du monterar icke godkända däck, som du är medveten om.

För din BMW 420d xDrive så har vi ingen lösning som passar just dina krav. Det vi har att erbjuda med BMW-märkning är följande:

Foran: MICHELIN Pilot Sport 3 ZP * 225/40 ZR19 93Y som kommer med RFT (ZP)

Bak: MICHELIN Pilot Super Sport * EXTRA LOAD 255/35 ZR19 96(Y) utan RFT.

Desvärre har vi inte samma lösning för bägge axlar, med BMW-märkning och utan RFT. Jag kan inte heller se att det finns planer på att lansera fler lösningar med BMW-märkning denna säsong. Dock är det BMW själva som står för märkningen och godkännandet av däcket, och de jobbar lite i sin egen takt, så det är svårt att veta konkret när fler BMW-märkta däck kommer att lanseras.

Det underbygger også den infoen vi har fått fra BMW/Bavaria i tråden her.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Gorg skrev:

Etter enda mer leiting og ingen nye funn så er det bare to stjernemerkede dekk som jeg kan ha (på samme dim som på eksisterende dekk)

Continental ContiSportContact 5 SSR 4 stykk: 9786,-

blanc.png
Continental ContiSportContact 5 SSR 255/40 R19 96W *, mit Felgenrippe, runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Pirelli P Zero runflat 4 stykk : 10212,-
blanc.png
Pirelli P Zero runflat 255/40 R19 96W *, mit Felgenschutz (MFS), runflat BSW
255/40 R19 96W * runflat
 
Hva ville dere ha valgt? Noen som har brukt Continental dekka?

Jeg hadde de conti dekka på F10'n jeg hadde. Der varte de 4 sesonger og jeg kjører ca 20' i året. Nå er jo F10 bedre støyisolert enn F3* så der skal jeg ikke uttale meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom en går inn på AC Schnitzer sine nettsider og ser etter felger får en følgende melding opp:

«NOTE: All-wheel drive vehicles require adapted wheel circumferences. For vehicles with a BMW xDrive system, please only use tire sizes and tire marks approved by BMW or AC Schnitzer for all-wheel drive vehicles. These can be found in the xi-xd wheel tyre set list.»

Når en så ser på f.eks. 4-series xi-xd listen og 19” kommer det kun opp i original dimensjon med Continental-dekk. Når det er sagt så bruker ACS 8,5” felg både foran og bak, men med dekkbredde 225 foran og 255 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da er det min tur å komme på banen ... Jeg har fått nye dekk på bilen, og har xdrive. 

225/35-19 foran og 255/30-19 bak. Gikk fra vredesten ultra vortic til Falken fk510. 

Jeg måtte jo selvfølgelig lese denne tråden siden det er så mye snakk om stjernemerkede dekk. 

Vredesten dekkene var vel ikke stjernemerket om jeg husker rett @papertiger ? Så jeg lurer litt på hvordan denne nøkkingen oppleves? Er den såpass kraftig at alle som kjører en slik bil merker dette? 

Grunnen til at jeg spør er at det FØLES som om det er en ørliten forandring etter dekkskift. Ingen som sitter på har lagt merke til noe, men jeg synes at bilen et fåtall ganger ( vanskelig å beskrive ) har en ørliten forsinkelse når jeg gasser. Akkurat som om turtallet begynner så kommer bilen etter. Men vi snakker veldig veldig kort tid. En og annen gang så er det som at når jeg bremser litt kjapt så bremser bilen, men man føler at det går bittelitt tid før bilen reagerer ellers ... Jeg kan ikke beskrive det må noe annen måte ... Jeg kan ikke si det nøkker til på noen måte, men hadde det vært litt lengre "forsinkelse" og turtallet hadde økt mer før bilen reagerte så hadde det kanskje utartet seg som et nøkk ? 

 

Huff ... sinnsykt dårlig forklart, men håper noen forstår, og kan forklare hvordan det føles når bilen reagerer på feile dekk.

@Eivind320x Du har kanskje litt erfaring her? Leste litt i en annen tråd du skrev i.

Endret av Amistad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...