Gå til innhold

Problemer med start E39 530d


christian28
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har en E39 530d som har startvansker.

Har tatt feilkode av bilen og får feilkode: ¨2550 Raildruckueberwachung im Start¨ på INPA

*Motordrehzahl 224,78 1/min

*Kraftstoffvorfoerderdruck 3,47 bar

*Einspritzmenge 24,58 mm^3

*Raildruck 114,46 bar

 

Har skjønt at det har noe med trykket i railen å gjøre?

Hovedproblemet er at bilen starter noenlunde lett når den er kald, men når den er varm så kan jeg dra på starteren til nesten krampa tar meg.
Noen ganger så starter den etter kanskje 10-15 sekunder, eller så må jeg vente til den kjøler seg ned. 

Noen som har noe erfaring av hva dette er? 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjetter vilt nå, men syns å ha lest at varm motor  + vanskelig å starte = ofte er dyser som lekker. 

Edit - fant dette i dieseltråden

"Hvis matesida er i orden, gløding er i orden, sensorer er orden, har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. Dette skyldes normalt for lavt trykk i railen (et absolutt minimum her er 250bar når starteren går). Dette kan skyldes flere ting, hovedpumpe, trykk sensor, trykk akkumulator, trykk/mengde reguleringsventil, men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje

 

 

Endret av ///M-ini95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, ///M-ini95 skrev:

Gjetter vilt nå, men syns å ha lest at varm motor  + vanskelig å starte = ofte er dyser som lekker. 

Edit - fant dette i dieseltråden

"Hvis matesida er i orden, gløding er i orden, sensorer er orden, har du antagelig en bil som blir verre å starte når varm, og umulig når det er skikkelig kaldt ute. Dette skyldes normalt for lavt trykk i railen (et absolutt minimum her er 250bar når starteren går). Dette kan skyldes flere ting, hovedpumpe, trykk sensor, trykk akkumulator, trykk/mengde reguleringsventil, men skyldes som oftest en defekt injektor som har “for stor indre lekkasje

 

 

Har tenkt tanken, skal ta en lekkasje test på injektorene i morgen for å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...