Gå til innhold

Antispinn og DSC. HJELP


fretit
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg jobber med å gjøre e46 320d faceliften min klar for EU kontroll. har fikset det meste, men det gjenstår å finne ut hvorfor ASC og DSC lysene lyser og ikke kan skrues på igjenn. Noen som har forslag til hva som kan vere årsaken? lysene kom på samtidig. Såg en video om at det kunne vere så enkelt som å koble ut kontakten til hovedsylinder (til bremsene) og inn igjenn så tenkte å prøve det først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, fretit skrev:

Slavearbeidern: høres dyrt ut 😕

Selve delen koster ikke mer en 1500,-
Er mest tidkrevende å bytte sensor, kode og kalibrere den. Totalt kosta det meg 2500,- å fikse sensoren. Hadde sikkert kosta 7-8k på verksted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ABS-sensor på høyre side bak kan føre til denne feilen når den blir skitten eller kontakten er dårlig.

Hadde nettopp samme problemet. Du kan prøve å ta av høyre bakhjul og rengjøre både selve sensoren og kontakten. Når du har rengjort dem kan du kjøre bilen i noen sekunder, i mitt tilfelle ble da begge lampene slukket etter at bilen hadde kjørt ca 50 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, fretit skrev:

Tennbrikket: jaokei. har ikke opplevd noe problemer med carly enda.

Slavearbeidern: høres dyrt ut 😕

Bortsett fra at Carly ikke gir det vettige svar?

2 timer siden, IRN skrev:

ABS-sensor på høyre side bak kan føre til denne feilen når den blir skitten eller kontakten er dårlig.

Hadde nettopp samme problemet. Du kan prøve å ta av høyre bakhjul og rengjøre både selve sensoren og kontakten. Når du har rengjort dem kan du kjøre bilen i noen sekunder, i mitt tilfelle ble da begge lampene slukket etter at bilen hadde kjørt ca 50 meter.

Hvorfor mener du spesielt ABS-sensor høyre bak skal føre til den feilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, CrZyWiz skrev:

Bortsett fra at Carly ikke gir det vettige svar?

Hvorfor mener du spesielt ABS-sensor høyre bak skal føre til den feilen?

Hvis det hadde vært venstre bak hadde speedometeret hans sluttet å funke. Høyre bak kan gi de samme varsellampene, men speedometeret vil da fortsatt funke. 

EDIT: Ser at parkbrems-lyset ikke er nevnt, det er vel også ofte tent hvis det er ABS-feil på bakakselen. 

Endret av IRN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mangen gode forslag her :) skal prøve litt rensking av kontakter både ABS sensor og kontakt bak (høyre hjul) og kontakt til Hovedsylinder til brems, men har ikke ABS egen varsellampe? Har ingen ABS lampe som lyser i dash.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.5.2018 at 14.30, IRN skrev:

Hvis det hadde vært venstre bak hadde speedometeret hans sluttet å funke. Høyre bak kan gi de samme varsellampene, men speedometeret vil da fortsatt funke. 

EDIT: Ser at parkbrems-lyset ikke er nevnt, det er vel også ofte tent hvis det er ABS-feil på bakakselen. 

Hvilken som helst ABS \ DSC feil vi gi det lyset....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, CrZyWiz skrev:

Hvilken som helst ABS \ DSC feil vi gi det lyset....

👍 da var jeg vel bare heldig som løste problemet på min egen ved å rense kontakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Men merker at det er ye snakk om ABS her, men har ikke ABS sitt eget varsel lys? Angående Håndbrekklyset så lyser det gult altså DSC da det er rød når det signaliserer at brekket err på. er ihvertfal lyset til håndbrekket som begyner å lyse gult når jeg skrur av DSC for å ha det kjekkt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...