Gå til innhold

M performance power kit til 520d 163hk


duranduran
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har prøvd mppk for 163hk 2011 F11. Fikk vite fra BMW forhandleren at effekt etter blir 200hk og 420Nm. Det er en solid oppgang fra 163hk,men er litt usikker hvor bra det vil merkes under norske forhold, 0-100kmh området? Har lest på utenlandske sider at den blir merkbart bedre på motorvei, det er uviktig for min sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandleren min vil ha 17 store for å gjøre jobben slik at jeg er nokså usikker på om det er verdt det. Men når jeg leser at flesteparten som har oppgraderingen mener at de har fått en "ny" bil som går mye bedre så frister det. Leste om en som mente at bilen fikk 220hk og 500Nm etter oppgraderingen, men er vel tvilsomt...Men hvis det stemmer, da er det kanskje verdt det !  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW underrapporterer antall hester, så at man i praksis får mer enn 200hk stemmer nok.

Har sett måling med både 215 og 220 etter oppgradering.

Jeg monterte det i min 163hk 320d, og angrer ikke. Men nå kjører jeg mye motorvei og liker at man har litt mer drag mellom 110-160. 

Monterte det i min bil når det fortsatt var garanti, derfor valgte jeg BMW sin. Uansett hva du velger, så ikke velg sånn typisk «boks-tuning».

 

Endret av Makky123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror prisen i Tyskland ligger rundt 1300Euro, som er bare litt billigere enn her. Bilen min er 7år gammel, men jeg skal uansett ikke ha noe "boks-tuning" elns. Tror det er best å holde seg til BMW orignal :) Har du sånn sport mode på displayet? Da kan du vel sjekke antall hk under pådrag ? Hadde vært kult å vite om effekten faktisk blir ~220hk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sport displays i min bil, men hvorvidt det er pålitelig når det kommer til hk/nm som er i bruk vet jeg ikke. Om antall hester øker til over 200, da oppmot 215/220 så er det mer aktuelt, ESS tar ut 230, og går utifra at det er flashing av minnet, og ikke noe boks. Skulle ønske jeg kunne finne en youtube film på en som har montert MPPK som illustrerer forskjellen, evt prøve en bil som er tunet med det for forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du har jo disse to videoene, men forteller ikke meg mye. Skulle gjerne sett en slik video med dyno slik at man får se antall hk i bruk. Tror det absolutt beste ville vært å prøve samme bilen med MPPK montert.

Chris A: Ifølge min BMW fohandler så nevnte de ingen bremsebytte, tror det var kun intercooleren de skulel bytte av hardware.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvofor skulle det i det hele tatt være nødvendig å skifte bremser, når man ikke endrer vekt eller topphastighet på bilen. Kjekkt med bedre bremser, men er ikke nødvendig bare pga endret effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, dopus skrev:

Hvofor skulle det i det hele tatt være nødvendig å skifte bremser, når man ikke endrer vekt eller topphastighet på bilen. Kjekkt med bedre bremser, men er ikke nødvendig bare pga endret effekt.

Hvis man øker effekten ja så går jo toppfarten opp. Da kreves det mere bremseeffekt for å stoppe.

På min bil 530d med MPPK så ble det montert større skiver forand og 4 stemplede kalipere, og det gjør de ikke for moro skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...