Gå til innhold

M performance power kit til 520d 163hk


duranduran
 Share

Anbefalte innlegg

MPPK gir nok ikke stort mer enn 200 hk slik som annonsert av BMW, ved logging av parameter så vil man kunne se dette.

Uansett, nå er disse modellene mulig a flashe over OBD kontakt, og det er uproblematisk å gjøre en tuning, selvsagt vil jo det skape problemer opp mot eventuell garanti, men på biler som uansett er utenfor garanti så vil jo ikke dette bety noe.

Nå inneholder jo PPK en større intercooler, akkurat det er jo en vurdering hvorvidt man trenger her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier flashe via OBD hva mener du med det i forhold til det BMW gjør? Og i så fall er ikke det ulovlig? PPK er jo helt lovlig, man trenger bare å kontakte vegvesen om oppgraderingen og jeg antar de godtar BMW sin dokumentasjon på økt effekt. I tillegg så vet jeg at det ikke vil påvirke motoren negativt da de ikke ville gitt garanti hvis ikke. Gjør det selv tuning er vel litt mer uvisst hva den gjør og hvor mye du får av hk. Jeg synes @FritzP sin løsning er absolutt interresant, vil jo spare sikkert en haug med penger, men har ikke lyst til å gjøre noe ulovlig som sagt og også kanskje ødelegge motoren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppfarten er jo  so  regel elektronisk begrenset. Eller begrenset av utveksling i bakaksel og girkasse. Tror ikke min 520d øker topphastigheten ved chipping. Det er i tilfelle veldig marginalt. (bmw kittet til min bil inneholder heller ikke større bremser) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, duranduran skrev:

Når du sier flashe via OBD hva mener du med det i forhold til det BMW gjør? Og i så fall er ikke det ulovlig? PPK er jo helt lovlig, man trenger bare å kontakte vegvesen om oppgraderingen og jeg antar de godtar BMW sin dokumentasjon på økt effekt. I tillegg så vet jeg at det ikke vil påvirke motoren negativt da de ikke ville gitt garanti hvis ikke. Gjør det selv tuning er vel litt mer uvisst hva den gjør og hvor mye du får av hk. Jeg synes @FritzP sin løsning er absolutt interresant, vil jo spare sikkert en haug med penger, men har ikke lyst til å gjøre noe ulovlig som sagt og også kanskje ødelegge motoren...

Det jeg mener er at man nå kan tune disse bilene ved å flashe inn oppdatert fil via obd kontakt, noe som ikke var mulig før nå sist vinter, tidligere måtte ecu ut og åpnes. BMW har jo selvsagt hatt mulighet til å gjøre dette hele tiden.

Ulovlig, tja det kan man vel godt si at det er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, dopus skrev:

Toppfarten er jo  so  regel elektronisk begrenset. Eller begrenset av utveksling i bakaksel og girkasse. Tror ikke min 520d øker topphastigheten ved chipping. Det er i tilfelle veldig marginalt. (bmw kittet til min bil inneholder heller ikke større bremser) 

Toppfarten vil ikke øke som resultat av økt motoreffekt, da disse er elektronisk begrenset. Imidlertid så kan denne begrensingen heves ved tuning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, FritzP skrev:

Toppfarten vil ikke øke som resultat av økt motoreffekt, da disse er elektronisk begrenset. Imidlertid så kan denne begrensingen heves ved tuning.

Det jeg vet har ikke en 520 elektronisk sperre på toppfart, dett gjøres på biler som går over 250km/t som feks 530d.

De er da sperret på 250, jeg testet i tyskland, da gikk bilen kloss på 260 på speedometeret før sperra slo inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Maxmek skrev:

Det jeg vet har ikke en 520 elektronisk sperre på toppfart, dett gjøres på biler som går over 250km/t som feks 530d.

De er da sperret på 250, jeg testet i tyskland, da gikk bilen kloss på 260 på speedometeret før sperra slo inn.

"Alle" modellene til BMW har toppfartsperre, de mest effektsterke har på 250 km/t, noen sågar høyere, men mindre effektsterke modeller har lavere toppfart som er elektronisk begrenset. 

Endret av FritzP
skrivefeil..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...