Gå til innhold

Vurderer 3 serie E90 facelift, mener å huske at enkelte motorer har en svakhet for havari?


Bmwray
 Share

Anbefalte innlegg

Ja skjønner, så i værstefall kan vi ha mere flaks med en 318d..

Vi har veldig lyst på en 3 serie stasjonsvogn facelift fra 08 eller nyere.

Finner ingen 5 serie stasjonsvogn med bensin motor til den prisklassen vi er på jakt etter..

Ville vært fælt å kjøpt feks en VW eller en Toyota også, bare pga bmw har produsert dårlige motorer i den årgangen av biler fra 2005-2014 hvis jeg har lest riktig. 

 

Kan se ut som mercedes har akkurat samme problemet med register kjedene sine, det var jo litt rart at dem og skal slite med det samme på biler fra samme årstall. 

Skjønner det er et sjanse spill å ta, det kan gå greit og det kan gå skikkelig galt. 

Får egentlig ikke bestemt oss. Er jo flere bmwer på veien daglig selvsagt, der eierene ikke aner at dette kan bli et problem. 

Gjelder det absolutt alle motorene, eller er noen mere heldige enn andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, på denne siden kan du lese om motorene på bmw-er, dessverre så er det bare bensin motorer man får informasjon om på denne siden. Her står det om oljeforbruk, kjente problemer med motorene. Jeg hadde lest litt om kjente problemer på motorene før jeg kjøper meg bil. http://mywikimotors.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må ha vært ekstremt heldig, som hadde 180 000 problemfrie kilometer i en firesylindra dieselBMW fra 2008. 😉

En kollega av meg kjører Toyota RAV4, den har de skiftet motor på. Den har ikke rundet 150 000 kilometer ennå. En nabo har en tre år gammel Renault Kadjar. Der fyller de nå en liter olje for hver gang de fyller bensin. Forhandler er informert, men de vet ikke utfallet av saken ennå. Jeg vet neimen ikke om gresset er grønnere på den andre siden. 

Endret av And-reas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser dette her så tenker jeg at jeg fortsetter med min gamle M52TUB20 i min E39 istedenfor å vurdere en litt nyere bil. Kjører problemfritt...har passert 330 000 km nå... og register....nei det går like fint. Hva slags motor skal man velge foor å få noe like bra som M52TU ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...