Gå til innhold

Valg av diagnose utstyr


Mathiseen
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann, trenger litt hjelp til valg av diagnose utstyr.

Skal hovedsaklig brukes på min 2002 e46 320ci for og finne ut av ett missfire problem jeg har.

Eneste jeg vet om er egentlig carly, har brukt dette før og fungerte forsåvidt fint, men har lest at ikke alle er like fornøyde med det.

så trenger noen innspill om det finnes annet utstyr som er bedre i sånn ca samme prisklasse, eller om jeg burde gå for carly :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raske svar!

er pc programmene lette og bruke? og regner med at jeg må ha en ledning fra pc til obd2, hvor får jeg tak i dette?

trenger ikke noe fancy greier, eneste kravet er jo at jeg får lest feilkoder egentlig og håper jo på og bruke det så lite som mulig:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til e46 så er BMW scanner 1.4 til og anbefale også. Koster rundt 100kr på eBay med kabel og driver. 

Veldig lett program og bruke + at du kan kode litt småtteri om du ønsker det.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mathiseen skrev:

Takk for raske svar!

er pc programmene lette og bruke? og regner med at jeg må ha en ledning fra pc til obd2, hvor får jeg tak i dette?

trenger ikke noe fancy greier, eneste kravet er jo at jeg får lest feilkoder egentlig og håper jo på og bruke det så lite som mulig:lol:

Trengs litt læring ja får å finne ut enkelte ting og hva ting betyr.
Men alt du lurer på står i den eksisterende tråden:

 

 

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Mathiseen skrev:

Heisann, trenger litt hjelp til valg av diagnose utstyr.

Skal hovedsaklig brukes på min 2002 e46 320ci for og finne ut av ett missfire problem jeg har.

Eneste jeg vet om er egentlig carly, har brukt dette før og fungerte forsåvidt fint, men har lest at ikke alle er like fornøyde med det.

så trenger noen innspill om det finnes annet utstyr som er bedre i sånn ca samme prisklasse, eller om jeg burde gå for carly :D

Jeg vil anbefale Rheingold, det BMW forhandlerne brukte tidligere var DIS, et meget godt program, men kan være mer vanskelig å sette opp. Ellers så er det jo alltids Inpa, rimelig lett å sette opp på PC'en.

Du trenger en kabel, den fra One-stop electronics er kjent for å være bra, men det finnes et utall av av selgere av disse kablene.

Det som er viktigst når man skal foreta diagnose er kunnskapsnivået til den som bruker utstyret.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...