Gå til innhold

Treg dieselfylling F10


totakt
 Share

Anbefalte innlegg

På min ganske nyinnkjøpte 2016 F10 har jeg fylt diesel 3 ganger. To av gangene har jeg hatt store problemer med å fylle, må fylle veldig sent for at ikke pistolen skal slå ut. Det har skjedd på to forskjellige pumper. Jeg lurer på om andre med tilsvarende bil har opplevd dette? Eller har jeg vært uheldig med valg av pumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever lignende med min F10 diesel. Setter jeg pistolen inn for så å holde "triggern" inne uten å stoppe er det sjeldent et problem. Hvis jeg slipper tak , for så begynne å fylle igjen - da opplever jeg samme som deg. Pleier da å vente i 10 sek og gjøre som @Slavearbeider'n sier - tilte og bevege på pistolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk!

I dag har jeg fylt diesel så det suste :-) . Trykket på fullt på pistolen, og fylte 50 liter uten problem. Denne gangen stoppet jeg bilen på andre siden av pumpa. Og som dere sier har det nok med tilting av pistol, eller om bilen står helt flatt eller på litt helling. Da er jeg obs på dette neste gang, og skal da gjøre som dere sier om det blir problem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange biler har en sving på fyllerøret like etter åpningen. Denne svingen går som regel fremover. Er pistolen følsom kan det hjelpe å «dreie» den litt slik st den «treffer svingen bedre», om du forstår. Tilting kan også hjelpe. Problemet er rett og slett er at det oppstår turbulent strøm i fyllerøret, som ikke henger med på raten fra pistolen, og dermed løser ut tilbakeslagsventilen i denne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...