Gå til innhold

Oppgradere forsterker E87 med 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM


Anbefalte innlegg

Jeg har en 2010 E87 med

606 NAVIGATION SYSTEM BUSINESS

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

 

Hvor jeg ønsker å oppgradere den orginale forsterkeren. (sort forsterker)

Har noen tips til plug n play løsning for dette? Det jeg har funnet av info inkluderer forsterkere som ikke blir laget lengre. (JBL MS-8)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 676 i min bil, og den var oppgradert med nye høyttalere og forsterker da jeg overtok den.
Synes at den lå ganske nært 677 mtp lyd, men da uten senter høyttaler og høyttalere i bakdører.

Nå fikk jeg feil på forsterker og koblet den ut og benytter nå headunit som forsterker, det spilte egentlig ikke så veldig mye dårligere i det hele tatt. Får ikke justert nok diskant opp, synes jeg da.

Men min konklusjon er nok at du først bør oppgradere høyttalere deretter forsterker, om du ikke har gjort dette før.

Om du har oppgradert høyttalere og vil ha ny forsterker, kan jeg like greit anbefale en 677 forsterker eller 752 forsterker fra BMW selv. Disse finnes på eBay for en høvelig rimelig pris. Og krever ikke så mye kabelstrekking for å få på plass. Ellers er det nok lite PnP forsterkere ute på markedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått feil på forsterkeren jeg har idag, er derfor jeg ønsker å bytte og tenkte at man da like gjerne kan oppgradere så iallefall forsterkeren er klar når jeg evt ønsker å oppgradere høyttalerene senere.

 

Du skriver at du benytter headunit som forsterker nå, hvordan gjøres dette?

Drives kun SUB eller alle høyttalerene i min bil av forsterkeren bak i bilen?

Endret av Likko
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Headunit har utgang for alle høyttalere til 676. Det er samme antall høyttalere til 676 og ingen utstyrskode.

Med 676 så er et kun en annen forsterker og andre typer høyttalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Hifi i E91n hvor @Gorg kjøpte ny forsterker når han eide den. Den låter bedre enn 677, men med mindre høytalere. :) 

Og alle høytalerne er oppgradert. Men hjelper mye på lyden å få byttet ut høytalerne, hifi høytalerne er omtrent som biler uten hifi. 

Endret av ahj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes 2 forsterkere som jeg kjenner til Match PP86 og Match UP 7BMW! Den koster endel kroner, men jeg lover deg at du blir fornøyd. Skulle du ikke bli fornøyd er det bare sende den tilbake.. :)

Dette er plugnplay forsterker som tar ca 4min å montere :) https://www.nzc.no/products/match-up-7bmw-plugnplay-for-bmw-hifi

Skulle du senere ønske montere ekstra bass i bilen har den utgang for det også. Den analyserer konstant lyden og forandrer innstillingene etter volum osv. Det er en DSP så du kan selv gå inn å gjøre om på justeringene om det er ønsket. 

 

Michael 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautiluz skrev:

Det finnes 2 forsterkere som jeg kjenner til Match PP86 og Match UP 7BMW! Den koster endel kroner, men jeg lover deg at du blir fornøyd. Skulle du ikke bli fornøyd er det bare sende den tilbake.. :)

Dette er plugnplay forsterker som tar ca 4min å montere :) https://www.nzc.no/products/match-up-7bmw-plugnplay-for-bmw-hifi

Skulle du senere ønske montere ekstra bass i bilen har den utgang for det også. Den analyserer konstant lyden og forandrer innstillingene etter volum osv. Det er en DSP så du kan selv gå inn å gjøre om på justeringene om det er ønsket. 

 

Michael 

Hva koster bluetooth streaming modulen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det er greit at jeg låner tråden litt.

Kan høyttalere fra "S677A HiFi system Professional DSP" fra en 2008 E92 brukes i en 2009 E87 LCI med "S606A Navigationssystem Business"? I så fall en enkel jobb?

Hva med forsterkeren fra 677, så vidt jeg skjønner har ikke 606 ekstern forsterker, så da må det trekkes kabler bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...