Gå til innhold

[LØST] E39 AUX-vifte diesel


E.C.
 Share

Anbefalte innlegg

Se siste post!

Trenger en fungerende el-vifte som sitter foran AC-radiatoren. Min nåværende har 3 aktive pins, 2 stk strøm og en sensor(?). Delenr. på min er 64546919058 / 64546921396.

Skal være lik på 520d/525d/530d, usikker på om en fra tds passer, men kan jo alltid sjekke på delenr. Helst på Østlandet (Ski, Akershus) så jeg kan hente og sjekke at den fungerer ved henting. Eventuelt mulighet for å sende.

Send PM

Endret av E.C.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig at jeg har en el.vifte til klimakompressoren. Står i en 2002 525D.

Den kjennes helt fin ut, men pga defekt motor har jeg ikke fått testet den. Men må sjekke tilstanden på en annen 530d som jeg har. Den bilen har hatt en frontskade og radiatoren er litt bøyd. Men klimakompressoren med viften tror jeg er ok. Er jo  litt usikkert. Mulig at det går an å måle viften og termostaten?

I tilfelle du ikke har fått tak i har jeg trolig en vifte tilgjengelig.

Hilsen Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ja, ganske vanskelig å finne en brukt som fungerer. Kanskje jeg kan få den ene brukte hos Koed til minste bud, vil ikke betale for mye for en brukt som kanskje slutter å fungere etter kort tid. Prisen på nye er jo helt hinsides, 6k. Da er det mer fristende å hacke til en el-vifte fra Biltema, får jo en 16" til 339 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, E.C. skrev:

Ja, ganske vanskelig å finne en brukt som fungerer. Kanskje jeg kan få den ene brukte hos Koed til minste bud, vil ikke betale for mye for en brukt som kanskje slutter å fungere etter kort tid. Prisen på nye er jo helt hinsides, 6k. Da er det mer fristende å hacke til en el-vifte fra Biltema, får jo en 16" til 339 kr.

du har reklamasjon selv om du kjøper brukt fra koed om det skulle vise seg å være defekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update! Kontaktet Raymond over her og skulle ta et bilde av kontakten. Da innså jeg at den lille signalkabelen hadde irret enda mer og nå var knekt av (det var den ikke sist). Tenkte ikke over det og skulle prøve å sette på 12V på vifta fra et batteri, why not. Etter et par øl hadde jeg satt kablene mot bilsiden og ikke viftesiden. Dette endte opp i smelta kabel (den mellom bilen og batteriet jeg testet med var heldigvis tynnest). Jeg fant ut at det var 12V strøm på kontakten konstant, selv med tenning av. Da kom jeg til å tenke på at det i så fall kan være signalkablen som er problemet, så jeg demonterte kontakten og skjøtet på en ny stubb. Kjørte bilen ut og trykket på "Max AC" og faen meg tror du ikke at viften startet. Saken er dermed løst, så dere som sliter med vifte som ikke går sjekk at dere får signal, ikke bare 12V!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...