Gå til innhold

Skifte håndbrekksvaier Bmw E39


Haug530D
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har fremgangsmåte for å bytte håndbrekkswire på E39 Sedan? må man ned med eksos anlegg og aksling? har en arbeidskollega som snakket om at han hadde festet ett tau i den gammle og dratt de nye inn med tauet, men dette var på en Touring, om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt Google ja, men fant liksom ikke så mye om emnet, er nok ikke så vanlig å bytte de, tenker jeg, men mine er sammentrykkt der hvor de går inn på Caliperne og uansett hvor mye jeg stiller på bremsewirene så blir det ikke bra, dvs det er bra en liten stund for så å gradvis bli dårligere, er nok pga sammentrykkinga tenker jeg.

Så jeg tenkte på å bytte de på kjappeste/enkleste måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har jeg fått somlet meg til å begynne på denne jobben og for å svare meg selv, ja man må ned med eksos anlegg for å komme til, samt løsne mellomaksel opplagring, dette må man gjøre for å komme til å fjerne eller bende tilside eksos beskyttelsen.

Så nå har jeg fått trekt kablene bak, desverre så satt jo de gammle kablene så innst i he...ve..te så jeg har satt fast en dor på ene side, da jeg tenkte jeg kunne slå kabelen gjennom, jeg ble så lei i dag at jeg fortsetter i morgen eller en annen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk masse wd40 og klem en wisegrip tang bak på hylsa. Lirk frem og tulbake på denne mens du slår på doren. Jeg brukte en kvart toms langpipe (tror det var 4 eller 5mm) med forlenger og slo på denne mens jeg lirket på tanga. Sto flere timer per side, men de kom til slutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Evopower skrev:

Bruk masse wd40 og klem en wisegrip tang bak på hylsa. Lirk frem og tulbake på denne mens du slår på doren. Jeg brukte en kvart toms langpipe (tror det var 4 eller 5mm) med forlenger og slo på denne mens jeg lirket på tanga. Sto flere timer per side, men de kom til slutt!

Ja, dette var noe dritt, men jeg gir meg ikke, takk for tips :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsningen ble til slutt en lang 1/4" forlenger med slegge og mye Wd40, men faenskapet kom til slutt, så nå har jeg brukt 2 ettermiddager på ene siden, får håpe den andre går litt kjappere 😃

 

Ikke rart det satt, se bilde 😲

På de nye kablene er den tappen ca 5mm og det kan jeg godt skjønne, om man skal demontere det engang senere.

1957257138_2018-07-0322_45_17.thumb.jpg.537a521449508dd698d1fe558237a24f.jpg

 

 

Endret av Haug523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, i går var jeg drittlei og holdt på å brenne opp hele bilen, i dag skrudde jeg av på andre siden og forventet at det skulle bli like gale på denne siden, satte inn 1/4" forlenger, frem med slegga og 3 slag, vipps så var den ute :) 

 

Det rare er at Bosch kablene jeg har kjøpt sitter mye løsere inni navet, de kommer nok ikke ut, men synes det var litt merkelig at det skal være så mye klaring at jeg kan rikke på de opp og ned, men etter nye 20 år så sitter vel de også fast 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...