Gå til innhold

Vibrering etter montering av spacere


Diiesel
 Share

Anbefalte innlegg

Satt på 20mm spacere i dag, lik Koed sine system 2 spacere. Helt nye 48mm hjulbolter, spacerene er tidligere brukt. Staggered Style 172 felger, E60. Balanserte bakhjulene for noen dager siden.

 

"Låste" spacerene i felgene, før jeg satt dem på navet. Dem kunne rotere rundt når dem bare var på nav.

 

Hele bilen vibrerer nå fra ca. 40kmt og opp. Øker med farten. Noen tips? Kan det være ubalanse i spacerene?

Endret av Diiesel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kunne snu på de, både i felg og på nav. Ca 0,05 til 0,10mm klaring somregel. Får du derimot feil senterborring, slik det er flere mm klaring er det derimot problem. Mao, rotering ok, opp/ned slark ikke ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotere rundt er mulig for lettere å kunne justere ift boltene, men begrenset og med tydelig friksjon. Spacerene jeg hadde tidligere var veldig trange å rotere på. Og var bestilt direkte til min bil. Når jeg tenker å rotere så er det å rotere fritt ikke med makt. 

Mål diameteren på hub,  spacer og felg så vet du hva som eventuelt er utenfor mål. 172 felgene kan fort ha 74mm hub også. Om du har 72,x mm hub har du en utfordring og må til med sentreringringer på felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...