Gå til innhold

E39 2002 M54b22 - Rykking i automatkasse


dankle
 Share

Anbefalte innlegg

Har en ‘02 520iA M54B22. Gått 197 000.
Automaten er ikkje blitt gjort noko med. Nylig begynte den å oppføre seg merkelig. Når eg skulle sette i gang, hang den igjen litt. Kjentes ut som bremsene var på bak. Seinare på turen, rykka det i bilen eit par ganger. Og det gjentok seg innimellom, men ikkje så mykje heller. Tok eit stopp, og når eg stod i ro og satte den i revers, rykka den eit par ganger. Då tenkte eg det måtte vere noko gale med automatkassa, og ikkje noko med diffen eller andre deler i drivverket. Er det nokon som har opplevd dette? Er kassa gåen? Er det håp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få noen til å sjekke oljenivå på den. Et automatgirkasse verksted er å foretrekke, for de kan disse kassene. På et vanlig bilverksted kan kunnskapsnivået være litt varierende. Et automatgirkasse verksted overhaler disse kassene og kan dem ut og inn.

Jeg tror jeg ville ventet med å bytte kasse var jeg deg. Jeg hadde for noen få år siden en MB 180 C-klasse W202 som på 140 000 km fikk napping. Men når jeg på 206 000 km solgte bilen var kassa fortsatt fungerende. :-) Men få sjekket oljenivået av noen som kan.

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...