Gå til innhold

Montere targatak på E36 323ti - mulig?


Christian V
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en veldig fin 323ti som har alt utstyr bortsett fra soltak. Dette kunne jeg godt tenke meg, men det er uaktuelt å montere takluke eller å skjøte på et nytt tak.

Tenkte litt tilbake i tid, og jeg har hatt Porsche 924 og 944 med targatak. Veldig enkel løsning og deilig å kjøre nesten uten tak når det er sol og sommer.

Kunne dette vært en løsning på bilen min? Er egentlig mest usikker på om dette rokker ved stivheten i bilen, noe må det jo innebære å fjerne store deler av taket, spesielt med tanke på vridningskrefter. 

Noen her inne som har vært borti tilsvarende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en Cab-entusiast selv og elsker soltak - det er en spennende idé, dog tror jeg ikke dette vil være mulig å få godkjent.  Riktignok fikk man E36 i en Baur-versjon som er ganske like targa i praksis, dog tror jeg dette vil koste mer enn det smaker. Og som du nevner vil du miste mye vridningsstivhet i karosseriet og mest sannsynlig oppleve fleksing ved hard kjøring i svinger. Ville heller kjøpt en original E36 328i Cab med manuell til 40-60 000kr. Da går du i null og slipper all arbeidet og fremtidig kjedebrev med BT.

Et annet aspekt er at en original 323ti kan ha fremtidig samlerverdi, så du burde unngå å utføre jallamekk på en slik hvis den er ellers hel og pen.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...