Gå til innhold

Skal kjøpe F31 LCI 320xdat, hvilke utstyr treng jeg.


 Share

Anbefalte innlegg

Du får jo fulleffekt på 16 modeller også? Vår er 15 modell (4-serie kom med B47 før LCI og før 3-serie) og er fulleffekt 190hk. Men klart, i 17 så forsvant effektreduserte utgaver, men da har du som du sier løsningen i MPPK :) 

skal ikke påstå det, men jeg har enda tilgode å finne en norsk F3x uten rattvarme.

ang farge: tanzanite blå er en av mine absolutte favorittfarger, men er vel nesten umulig å finne brukt da fargen koster nærmere 20 laken? (Individual).

og dersom den harstadbilen har ligget ute så lenge til for høy pris og ikke blitt solgt har du et glimrende utgangspunkt for å få ned prisen til det du vil gi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, papertiger skrev:

Du får jo fulleffekt på 16 modeller også? Vår er 15 modell (4-serie kom med B47 før LCI og før 3-serie) og er fulleffekt 190hk. Men klart, i 17 så forsvant effektreduserte utgaver, men da har du som du sier løsningen i MPPK :) 

skal ikke påstå det, men jeg har enda tilgode å finne en norsk F3x uten rattvarme.

ang farge: tanzanite blå er en av mine absolutte favorittfarger, men er vel nesten umulig å finne brukt da fargen koster nærmere 20 laken? (Individual).

og dersom den harstadbilen har ligget ute så lenge til for høy pris og ikke blitt solgt har du et glimrende utgangspunkt for å få ned prisen til det du vil gi :)

Jeg er desverre super expert på å begynne og oppgradere bil etter at jeg har kjøpt. Dvs. Har den ikke rett type felger eller dekk, så blir det byttet. Har brukt så sinnsykt mye penger på den jeg har nå, at neste bil skal ha alt før banken får noe lånedokumenter fra meg :D derfor nevner jeg MPPK, men husker ikke prisen på det ferdig montert. Vi er vell nesten på 17-20 000kr?

Rattvarme er ikke noe jeg leter etter, men har den det, kobler jeg det ikke bort hehe.

San Marino blå er min absolutte favoritt, men det er en M farge. Koster sikkert 20 pluss den også.

Harstad bilen kommer fra Bodø, da BMW ble solgt til Sulland og de overtok butikken 1. juni. Fulgte ikke bruktbilene med i avtalen, siden de hadde nok av bruktbiler selv. Jeg har funnet noen andre biler som er litt mer attraktiv, men skal vente 1 mnd eller 2 til. Trenger noe som kalles lønnslipp ført hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som har erfaring med LED hovedlyktene og vinterbruk?  En kamerat mente at LED lykter ikke produserer nok varme til og holde de snøfrie i skikkelig snøvær. Derfor ville han heller gått for xenon. Noen som har erfaring på dette området. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eivind320x skrev:

Noen som har erfaring med LED hovedlyktene og vinterbruk?  En kamerat mente at LED lykter ikke produserer nok varme til og holde de snøfrie i skikkelig snøvær. Derfor ville han heller gått for xenon. Noen som har erfaring på dette området. 

Xenon utvikler ikke nok varme de heller, så det er ikke en problemstilling.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Eivind320x skrev:

Vil eg merke forskjell mellom 163 og 190hk. Den bilen eg har mest lyst på har 163 hk. Ser ut som det e samme Newton

Jeg har 163hk utgaven, vi får avtale nærmere en dag så får du prøvekjøre å se hva du synes. 

Jeg synes bilen er rimelig responsiv til å kun ha den effekten. Men ser i «sport-displayet» at den gir rundt 175hk og 400nm på maks. Mener det er 380 nm i 163hk og 400 i 190hk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da er bil handlet :D 

Det ble en 2016 modell 320xdat som er rullet 40 000km i skrivende stund :D Ble hentet i Bergen, og kjørte den opp til Tromsø, den er fullspekket med masse fint utstyr, som jeg nå forsøker og lære meg.

Er skiltgjenkjenningen koblet opp mot kartet, eller? den leser skilt, men kan finne på og oppgi annen hastighet enn det som faktisk er.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, gratulerer! Når kommer tråden? Ja jeg tror den også er koblet mot kart, for når vi kjørte i Tsjekkia var det spesielt lite fartssoneskilter langs veien, men den gikk ned fra 90 til 50 med en gang vi kom inn i tettbygde strøk (som kun ble indikert med et stedsnavnsskilt, og ofte ingenting når vi forlot stedet), og gikk opp til 90 igjen når vi kom ut av tettbygd strøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker😎

Har ikke bestemt meg for om det blir ny tråd, men mulig det kommer 😁. Det virker som systemet benytter både skilt og GPS, for jeg kjørt inn i et område hvor det tidligere var 90, men nå 80 og da opplyste bilen etter ei stund at det var 90. Da blir jo spørsmålet om jeg skal kjøpe nytt kart via Connected Appen eller bruke en annen kilde. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...