Gå til innhold

Skal kjøpe F31 LCI 320xdat, hvilke utstyr treng jeg.


 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens

Jeg begynner i ny jobb om ikke lenge, hvor det blir endel kjøring. Hvor mye vet jeg ikke annet enn at kjøregodtgjørelses grensa er 1000km i mnd. Derfor har jeg begynt og se meg etter ny bil. 

Har en 2009 E91 320xdat som BMW Norge bestilte i 09. Derfor er det greit med utstyr på den, men hva er "must have"på en F31 LCI.

Ting jeg vil ha.

m-sport

panorama tak

skinn

stor Navi

Harman Kardon 

elektrisk innfellbar hengerfeste. 

Endret av Eivind320x
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laffe skrev:

Varme i ratt og adaptiv cruise. Elektriske seter med memory om dere er flere som bruker bilen. 

Ellers mener jeg lista di inneholder det viktigste. 

Er det denne utstyrkoden som er adaptiv Cruise? Det finnes nemlig cruise med bremse funksjon.

5DF ACTIVE CRUISE CTRL+STOP&GO FUNCT.

Har lyst på 190hk og ikke 163hk. Er det forhandler vil jo MPPK være en mulighet. 

Denne ser jeg litt på. 

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=114353924

og denne

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=113456465

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptive cruise er veldig kjekt på langkjøring og i kø. Head up display er vanedannende og utrolig behagelig når en kjører en del. Ellers har du med det meste, men du har glemt oppbevaringspakke og lyspakke som er must. I tillegg ville jeg aldri vært foruten adaptive LED - de er helt rå på mørklagte veier - og de er det mye av i nord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må være litt forsiktig med og gjøre lista for lang😂 Blir vanskeligere å finne brukt. 

Er det forskjell på LED og adaptiv LED? Er en grunn til at jeg vil ha LCI :D og det er LED. Ja, er endel mørke veier her oppe,  derfor er lys viktig. 

lyspakken et også noe jeg har lyst på, oppbevaringspakken har jeg ikke tenkt på, men må nok med. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne listen kan bli sykt lang. Tenk over hva du trenger først og fremst. Det er vanskelig å specs en bil. Kjøper man ny vil man gjøre visse snarveier for at prisen ikke skal "stikke av". Som brukt, er man prisgitt hva nybilkjøper tok av valg. Så prioriter etter dine egne valg hva som er must have, og deretter hva som er hyggelig å ha.

Selv ville jeg valgt etter hva slags type kjøring du har, personlig savner jeg aktiv cruise og varme i ratt, men det er slike ting man savner først etter å ha hatt det. Har man ikke hatt enkelte ting, er det vanskeligere å savne det også. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gå bananas på felger og dekk. Fokuser heller på comfort og sikkerhet. ( og ja, nå ble jeg plutselig 10 år eldre :P )

Gode lys, seter og musikkanlegg kanskje?

Etter å ha bytta fra en 2001 E39 til F34 er jeg særlig glad i ryggekamera og parkeringssensorer samt Hifi anlegg med "alt" integrert som dab, navigasjon osv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha adaptive LED lykter på en F31 må du vel på 2016 mod pluss, og såvidt jeg har sett er det ikke så mange som krysser av de når de bestiller bilene sine. Ellers er HUD krem og ha, adaptive cruise kommer jeg aldri til og kjøpe bil uten etter og ha hatt det både på E60en og F10en. Ellers liker jeg at du vil ha skinn, stoffsetene ser så kjipe ut i 3 serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adaptive LED på F30/31/34 kom med LCI. Ser forsåvidt en del med LCI og LED lys. Har ikke prøvd samme bil med Adaptive Xenon i mørket, men er svært fornøyd med LED lampene i mørket på F36’en, så ville prioritert det der du bor :) 

Ang. Stoffseter i F3x- M sport setene i stoff/alcantara er etter min erfaring mer behagelige enn skinnsetene, og de tåler mye. Ikke kalde om vinteren, ikke varme om sommeren. Hadde jeg hatt valget hadde jeg kjøpt uten, men ingen dealbreaker ene eller andre veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å sette strek når man starter på "vil-ha-prosessen" :-D Jeg har ikke BMW til "hverdagsbil", men jeg har en bil masse utstyr, og rattvarme er rett og slett guds gave til sjåførene! Har også LED-lys som jeg er meget godt fornøyd med.

Den lista du satte i første post ser absolutt tilstrekkelig ut.

Har du sett denne i Harstad? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122367026   

 

Endret av Orjan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet over her: Ta med utstyret DU vil ha. Se i mindre grad på hva du tror neste eier vil ha. Det kan bli veldig smalt/dyrt om du lager listen for lang. Folk er vidt forskjellige, og vektlegger deretter. F.eks. meg:

Har min andre bil med rattvarme nå, og jeg ser fortsatt ikke poenget. Soltak/panoramatak er også oppskrytt i min bok. Head Up display derimot: Fantastisk. Oppgradert lydanlegg er også viktig for meg. Skinn er viktig for mange, men ikke for meg. Sportsseter er imidlertid obligatorisk her i gården.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 14.6.2018 at 22.38, Stonescream skrev:

Ikke gå bananas på felger og dekk. Fokuser heller på comfort og sikkerhet. ( og ja, nå ble jeg plutselig 10 år eldre :P )

Gode lys, seter og musikkanlegg kanskje?

For å si det slik, står det noe annet enn stjernemerkede sommerdekk på bilen, så er jeg ikke interessert. Vinterdekk skal være Hakka 8 eller 9 :D de kravene er ufravikelig. Blir bilen henta i sør hvor den er utstyrt med piggfritt, blir de revet av felgen hos nærmeste bekjent og solgt. Her i Tromsø er det kun 15% som kjører piggfritt, og jeg er ikke endel av de 15%  :P

Det blir en LCI med LED og gjerne Harman Kardon anlegg :)

On 15.6.2018 at 6.57, Clevion skrev:

Skal du ha adaptive LED lykter på en F31 må du vel på 2016 mod pluss, og såvidt jeg har sett er det ikke så mange som krysser av de når de bestiller bilene sine. Ellers er HUD krem og ha, adaptive cruise kommer jeg aldri til og kjøpe bil uten etter og ha hatt det både på E60en og F10en. Ellers liker jeg at du vil ha skinn, stoffsetene ser så kjipe ut i 3 serien.

Har mest lyst på en 17 modell pågrunn av fulleffekt, blir det en 16 modell må det monteres MPPK før bilen blir overtatt. HUD har jeg ingen forhold til, men selvfølgelig et pluss, adaptiv er også pluss, men ikke et krav. Skinn vil jeg fortsette og ha, selv om det er kaldt på vinteren.

On 15.6.2018 at 9.11, Orjan skrev:

Vanskelig å sette strek når man starter på "vil-ha-prosessen" :-D Jeg har ikke BMW til "hverdagsbil", men jeg har en bil masse utstyr, og rattvarme er rett og slett guds gave til sjåførene! Har også LED-lys som jeg er meget godt fornøyd med.

Den lista du satte i første post ser absolutt tilstrekkelig ut.

Har du sett denne i Harstad? https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=122367026   

 

Det er helt klart vanskelig og begrense utstyrsnivået, men begynner og komme i mål :). Den bilen du linker har for høy pris i forhold til alder, det vises med tanke på at den har ligget nesten 6 mnd tilsalg uten at prisen har vært endret. Har også bestemt meg for sort, eller tanzanite blå bil :D 

On 15.6.2018 at 9.42, *MrB* skrev:

Som skrevet over her: Ta med utstyret DU vil ha. Se i mindre grad på hva du tror neste eier vil ha. Det kan bli veldig smalt/dyrt om du lager listen for lang. Folk er vidt forskjellige, og vektlegger deretter. F.eks. meg:

Har min andre bil med rattvarme nå, og jeg ser fortsatt ikke poenget. Soltak/panoramatak er også oppskrytt i min bok. Head Up display derimot: Fantastisk. Oppgradert lydanlegg er også viktig for meg. Skinn er viktig for mange, men ikke for meg. Sportsseter er imidlertid obligatorisk her i gården.

Problemet mitt er at BMW Norge var første eier av bilen min, derfor har jeg mye utstyr. Blir derfor ikke til å gå ned på utstyret :)Jeg begynte og bruke  skinnhansker på vinteren, når jeg er ute og kjører, det funker fint for meg. Vet derfor ikke om rattvarme er em dealbreaker. Panorama taket er noe jeg absolutt skal ha. Har det i dag, og digger det :D, men så har jeg også lyst interiør som gjør bilen lys og fin.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...