Gå til innhold

Delnr. hos GS borte?


mcelg
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg bruker mer og mer min lokale Bavaria når jeg handler deler. Det går raskere og jeg slipper frakt for jeg henter delene på delelageret og det er ikke dyrere,  10-20% rabatt så er det billigere enn GS. Så lenge jeg vil ha originaldeler så er det min foretrukne butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 21.6.2018 at 18.39, Hpi skrev:

Jeg bruker mer og mer min lokale Bavaria når jeg handler deler. Det går raskere og jeg slipper frakt for jeg henter delene på delelageret og det er ikke dyrere,  10-20% rabatt så er det billigere enn GS. Så lenge jeg vil ha originaldeler så er det min foretrukne butikk

Det gjør jeg også mer og mer. Veldig hyggelige folk på deler i Haugesund.

Shoutout til Rune :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenom når GS kjører 10-15% rabatt på toppen av Bmwccn tror ikke jeg det blir handlet mer fra GS framover. er så unødvendig tungvindt å måtte gå via Koed/Realoem for å verifisere at det er rett deler man bestiller. Når man f.eks skal ha ett spesielt klips til ett restaureringsprosjekt så står det som regel ingenting i ETK, bare "klips" og ikke bilde utenom det som er i ETK ( som ofte er veldig forenklet) Da må man inn i Google med delenummeret, for å få opp noen bilder fra diverse forumer eller Ebay. uten det, så er det som regel lotto hva som kommer. 

Annen ting, er at dersom man f.eks bestiller 20 artikler fra GS, så igjen med clips o.l har de ofte samme navn. Da har man ikke kontroll på hva man egentlig har lagt i handlekurven lengre. Samme om man skal endre antall. 

Bavaria er grei de, men ofte møter man på folk som ikke er veldig vandt med å "tråle" ETK på eldre modeller. Enkelte er jo klart veldig flinke, men andre vet jo ærlig talt ikke at dem må inn i "classic" for å finne bl.a E30 engang. sist jeg var på bavaria lokalt måtte jeg selv finne delen jeg skulle ha på dataen da han ikke fant e30 modellen. 

Uansett, så har det blitt til å samle inn delenummeren, sende på mail til Bavaria, som da må gi pristilbud, da jeg på ingen måte opplever de som like rimelig eller billigere i utgangspunktet med bmwccn rabatt. 50% av artiklene som regel er dyrere enn Koed, så må man forhandle og selv da er det ofte "kun" å matche koed sin pris. På E36 M3 3.2 aludør så klarte dem faktisk ikke å matche koed på dør rett fra BMW, koed var over 700kr billigere på akkurat samme døren. Skulle Bavaria gi den prisen, så gikk de vist i tap.

Nei lenge leve Koed. Liker best å ordne alt selv på nettet selv med ETK. Ser priser med en gang, og enormt bra og rask service på facebook via messenger. Ikke minst delenummer :) Hadde Bavaria hatt nettbutikk med innlagte rabatter og ferdige priser på samme måte som GS og Koed tror jeg siste to nevnte hadde hatt en større konkurrent. ( schmiedmann er så jalla de gidder jeg ikke nevne videre engang :)

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

GS har jeg sluttet å bruke for mange år siden. Har tilgode å få én bestilling derfra som er riktig. Skulle ha nye fjører til E39en min bak, og jeg tenkte jeg bare skulle få tak i dem raskt.. Gav opp da det er vanskelig uten delenummer i katalogen deres. Kjøpte av Koed som jeg alltid gjør. Nye fjører bak for under 500 spenn, sendt dagen etter og kom på posthuset dagen etter der. Aldri fått en feilbestilling derfra enda, og de er lynraske med å følge opp kundene sine. Tommel opp for Koed!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har også lagt merke til at GS har fjernet delenummerne, noe som er synd da det blir litt lotto som nevnt over her.

Koed har jeg kun gode erfaringer med, men om en bare skal ha et par ting synes jeg frakten er noe dyr sammenlignet med GS. Og hos Koed kan jeg handle deler til Minien fra ETK :D

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes nettbutikken til GS er helt ok jeg. Såvidt jeg forstår er mye av oppdateringene gjort for å gjøre den mer brukervennlig for smarttelefoner, uten at jeg egentlig har noen spesiell formening rundt det. Hvorfor de har tatt bort delenr vet jeg ikke, og det er jo litt dumt for en nerd som meg å ikke kunne verifisere delen 100%,  men noe veldig stort tap er det strengt tatt ikke. Er man usikker kan man ringe eller skrive, og da får man alltid hjelp. 9 av 10 ganger legger man inn bare inn regnr eller chassisnr, bestiller utfra delene som da kommer opp, og  jeg har fortsatt til gode å oppleve feil med bestilling.

De er ikke billigst i utgangspunktet, men de har ofte fine kampanjer, og da får man kvalitetsdeler til priser det er vanskelig å matche. Jeg veksler stort sett mellom GS, Koed og lokal merkeforhandler, og jeg setter pris på at alle tre finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...